Klimfuchsia 's winters buiten?

• gj57

Gewoon om het forum te plezieren?

• gj57

Eens kijken of dit ook werkt op deze site?

• Sandra

Hi GJ, na jouw verhaal over de verzorging van de Brugmansia is het duidelijk dat ik bij deze mooie plant echt alles fout heb gedaan wat er maar gedaan kon worden… :wink:. Reden voor mij om er opnieuw eentje aan te schaffen want ik vind hem echt prachtig! Ik weet nu hoe ik het moet aanpakken met de verzorging! Bedankt, Sandra

• Sandra

Groot plezier hoor GJ! Ik persoonlijk zou bij een Brugmansia voor een andere kleur kiezen die wat sprekender is. Maar verder is het een schitterende plant, ik ben door jouw foto's nu helemaal hebberig geworden.:wink: Sandra.

• Sandra

GJ, je slideshow is perfect gelukt, mooi hoor! De fuchsia die je liet zien heb ik zelf ook als hangplant, geen idee wat de naam is. Die werd me naamloos verkocht door het

tuincentrum. Hij is wel prachtig en bloeit heel rijk. Achteraf moet ik zeggen dat de zachtgele kleur van je Brugmansia wel heel goed past bij het rozerode van je fuchsia. Het is een mooi contrast. Was jij het niet die zei dat ik van de fuchsiabessen jam kon maken? Nou, ik heb er pas drie gevonden dus dat wordt weinig jam… Misschien vind ik er later in het seizoen meer. Groetjes, Sandra

• g.schuurman

Als je dan toch op weg naar Gieten bent, inderdaad heel goed adres!, ga dan ook even langs bij Gommer, te Dalen. Heeft ook veel fuchsia's.

Hotelletjes in deze Drentse omgeving te over, en als je brutaal genoeg bent:

Mail maar even, we hebben altijd een bed over.

• Sandra

Hallo G. Schuurman,

Wat een ontzettend leuke reactie! Geweldig. Ik kijk nu heel blij. Het zal nu even moeten wachten, ik ben nu met een paard bezig, een van de zes paarden van mijn vriendin Anja in Zeeland. Die werd ergens een maand gestald om hem zadelmak te maken. Die mensen hebben dit paard geheel verwaarloosd, en zelfs de laatste twee weken geen eten of drinken gegeven. Toen Anja daar gisteren achter kwam is het paard meteen opgehaald en naar de dierenarts gebracht, meer dood dan levend. Vel over been. Hij heeft de nacht gehaald, ik ben voortdurend bezig Anja te troosten via forum, mail en sms-jes. Ik heb een paarden-gedragstherapeut gevonden waarmee ik zaterdag mee naar Zeeland rij. Dit lieve paard is nu zo enorm getraumatiseerd en heeft een paardenfluisteraar nodig, vond ik. Ik zal dit desnoods elke dag blijven doen: naar Zeeland reizen met die man. Net zolang dit mooie Zeeuwse boerenpaard zijn vertrouwen in de mensheid weer terug heeft.

Ik keek wel eens naar Animal Palnet en zag totaal verwaarloosde dieren, maar dacht dat dit in Nederland niet of nauwelijks voorkwam. Het tegendeel blijkt waar. Ik ben woest!

Toch heb ik er wel aan gedacht om mijn fuchsia's vandaag weer eens goed te bemesten. Ik heb er twee nieuwe bijgekocht, notabene bij Hornbach. :wink: Naam: Tom Thumb, boordevol bloemen en knoppen. Het valt me overigens op hoe slecht de tuincentra in de wijde omgeving fuchsia's behandelen, ze zien er overal even uitgedroogd en ondervoed uit. Het ergste is dat ze nergens fuchsia-grond verkopen, en dat heb ik dringend nodig. WIE O WIE weet hoe ik uit alom verkrijgbare grond Fuchsiagrond kan maken. Bijvoorbeeld door geraniumgrond te mengen met… (???)

Schuurman, ik ben best wel brutaal, hihi. Maar een goede gast ben ik niet, ik rook als een ketter, sla elke dag een flessie wijn achterover, ga pas om 02.00 uur naar bed en spook ‘s morgens vroeg weer rond in huis, op zoek naar koffie. Zo’n gast wil je toch niet, haha.

Groetjes, Sandra

• g.schuurman

Vinden wij geen enkel probleem.

Dat soort gasten stallen wij net als de fuchsia's in de winter, netjes buiten in de tuin!

Niet in een kuil natuurlijk, maar keurig in een hangmatje, met mobiel asbakje, en eventueel flesje Frans- rood.

U ziet maar, eerst dat paardje op de benen helpen, lijkt me.

De kweker uit Dalen trouwens, Gommer.., tik maar “Gommer fuchsia” in Google, die kweker verkoopt ook zakkenvol goede fuchsiagrond.

Overigens is de grond ook weer niet zooooo belangrijk.

U moet de plantjes vertroetelen, net als dat paardje, dagelijks een paar aardige woordjes prevelen, een beetje hannesen met de bloemetjes enz enz., het doet wonderen!