Klimfuchsia 's winters buiten?

• Sandra

Hoi Henk,

Ben ik weer na een paar drukke dagen. Ik ben heel blij met je uitgebreide uitleg omtrent bemesting en heb fuchsiamest van Asef gehaald bij het tuincentrum.

Vanmiddag schrok ik enorm van de heftige hagelbuien, als mijn tere fuchsia's dat maar overleven was mijn gedachte. Toen ik na de eerste bui ter inspectie naar buiten ging bleken mijn dappere dodo's het hagelgeweld overleefd te hebben. Zo teer zijn ze dus niet, haha. Tuurlijk ben ik opgelucht. Maar ja, alles is nog nieuw voor mij op fuchsiagebied.

Wat ik nu zoek is een goede fuchsiakweker die niet al te ver van mijn woonplaats Nieuwegein woont. Ik heb er best een uurtje rijden voor over. Bij de tuincentra in mijn buurt verkopen ze geen fuchsia's meer, de paar die ik wel zag, zagen er heel zielig uit. Maar ik wil er zo graag nog een paar bij hebben, vooral de klimmers die geen klimmers zijn. Kunnen die trouwens nog geplant worden?

Ik zou hier wel een foto van mijn voortuin willen neerzetten, maar weet niet of dit forum met HTML werkt zodat ik de foto kan ‘plakken’ via

• gj57

Foto's plaatsen hier op het prikbord, dit is een bericht van Angelique van lang geleden wat ik ook al eens heb gebruikt werkt perfect !

Je gaat naar www.photobucket.com

Dan zie je daar“sign up free”staan ,klik erop. Dan moet je daar wat dingetjes invullen………Usersname…….bedenk een gebruikersnaam ( goed onthouden of opschrijven)

Password……. bedenk een paswoord ( “”“”“”)

Valid E-mail………. je e-mailadres invullen

E-mail again……….nogmaals je e-mailadres invullen.

En dan onderaan dat grijze vlak staat “register”, klik hierop om je album te maken.Dan krijg je een bericht op je e-mail adres met een link.Ga naar je e-mail adres en open het mailtje van photobucket.Dit kan een paar minuten duren.Klik op de link die daar in het blauw staat.Dan zie je daar ook een adres staan

…..http:/img……. enz…….enz

Klik hierop, dat is jou eigen adres van je nieuwe album die jij nu hebt aangemaakt!

Dan krijg je weer zo'n grijs vlak waar je username al staat maar waar je password nog moet worden ingevuld,doe dat dus …. en klik dan op login.Je hebt nu je eigen album!!!!!!!

Je kunt dan daar op de knop bladeren klikken. Kies dan een foto die je in bv. “mijn documenten”hebt staan en open die dan ,klik dan op “submit” en je foto staat erin!!!!

Onder je foto die je in je album hebt staan staat,: Url, Tag, Img.

Selecteer de volledige tekst bij de Tag en kopieer die tekst dan.

Dan ga je naar dit prikbord en plak je in je bericht die tekst.Dus kopieeren en plakken.Je ziet nu alleen nog maar een (rare) tekst staan ,maar zodra je,je bericht geplaatst hebt komt je foto te voorschijn (klik evt. even op vernieuwen op je taakbalk)

Soms is je foto ineens heeel erg groot als hij hier staat.Geen probleem ,photobucket en het prikbord staan met elkaar in verbinding nu door die foto.Ga weer naar fhotobucket en dan naar die betreffende foto, je ziet boven die foto de knoppen Move Edit en delete staan.

Klik op Edit. Je kunt nu kiezen voor 25%, 50%, en 75% Hij staan automatisch op 50% en klik dan op Resize. Als je nu terug gaat naar dit prikbord en je hebt de pagina vernieuwd dan zie je dat de foto kleiner is geworden

• Goof

Kijk eens op www.nkvf.nl dar vind je kwekers door heel nederland.

Goof.

• Sandra

Hallo GJ57, hartelijk bedankt voor je uitgebreide uitleg die ik heb uitgeprint. Ik had al vaker gehoord dat PhotoBucket veel sneller werkt dan ImageShack, die ik altijd gebruik en waar ik altijd erg lang op moet wachten.Door jou weet ik nu de weg naar PhotoBucket en vooral hoe het daar werkt! Maar nu nog even op de oude manier alvorens ik je handleiding ga bestuderen… Groet, Sandra

Hier mijn een deel van mijn voortuin, nu anderhalf jaar oud. De Gunnera was een foutje van me, had ik niet moeten planten. Die groeit de pan uit! De foto is van begin juni toen ik de Gunnera net bijna geheel had weggeknipt op twee bladeren na. Ik blijf knippen ondertussen… die plant groeit zo hard!

Hier het uitzicht uit mijn keuken op een ander deel van de voortuin, begin juli:

Weer een ander kijkje op de voortuin. Het blauwe is de Salvia Blue Enigma. Ook begin juli.

En nu eindelijk een (hang)fuchsia, mijn allereerste exemplaar en half juni gekocht bij een tuincentrum. Er stond geen naam bij vermeld, dus ik weet de naam helaas niet. Later kocht ik de Lady Bootby, die nu na anderhalve maand van klein plantje bijna 2 meter hoog is en alweer drie scheuten erbij heeft.

• Sandra

Hallo Goof, bedankt voor je verwijzing naar die website. Kijk ook eens naar mijn vorige bericht met foto's van mijn voortuin. Groet, Sandra

• henk

Hallo Sandra,

Je zocht fuchsiakwekers. Ik heb een tip voor je. Op de site van de fuchsiavereniging (www.nkvfv.nl) moet je onder ‘links’ even ‘kwekers’ aanklikken en dan Kwekerij Lokhorst. Het is wel uit de buurt bij jou maar op een mooie zaterdag of zondag zou je de reis moeten wagen, het is echt de moeite waard. Jan Lokhorst heeft Ca. 3500 soorten fuchsia's en heeft ze allemaal opgesteld als een permanente tentoonstelling. Tijdens de open tuindagen zijn ze allemaal te bewonderen bij hem. Datums van de open dagen zijn vermeld op zijn site. Ook zijn er nog meer dan genoeg stekken te koop bij hem van de meeste soorten die hij showt, of je kunt ze bestellen (ook via de mail) Echt, je raakt er niet uitgekeken zoveel is er te zien. Ik woon ong. 2 km. bij hem vandaan dus eigenlijk een beetje eerste rang. Ik kom met enige regelmaat al bij hem sinds 1991. en heb al heel veel moois bij hem gekocht. Dat was dus mijn tip. Succes verder .

Gr. Henk

• Sandra

Hallo Henk, zeg dat wel dat je op de eerste rang woont op slechts 2 kilometer van Lokhorst vandaan. Een kwekerij met wel 3500 soorten fuchsia's, dat is toch ongelofelijk! Inderdaad de moeite waard, zoals je al zei. Maar voor mij wel bijna drie uur rijden, en dan nog eens drie uur terug… Oeffff! Misschien dat ik een hotelletje pak voor een of twee dagen Gieten. Dan is het te doen. In ieder geval wederom bedankt voor de tip, en ook bedankt voor de link daar naar kwekerijen. Dat had ik er nog niet ontdekt, blond hè. Misschien dat er eentje bij zit die dichter in de buurt ligt van waar ik woon. Maar aan de andere kant, ik ben nog nooit in de omgeving van Gieten geweest dus dat wordt ook wel eens tijd. ;)

Groetjes, Sandra

• GJ57

Voortuin ziet er mooi uit. De reuzenrabarber gauw eruit halen, hoewel ook wel mooi wordt die veel te groot voor het formaat tuin. Leuk dat het met de fotos ook zo lukt. Na de vakantie zal ik er ook weer eens een paar op zetten. Dan zal de brugmansia wel weer bloeien wat leuk staat tussen de fuchsias.

• Sandra

Hoi GJ, zeg dat wel dat die plant veel te groot is voor mijn voortuin. Hier had een Darmera peltata moeten staan… ik dacht dat ik die gekocht had en toen bleek het een Gunnera te zijn, haha. Die moet er inderdaad uit en dat ga ik ook gauw doen. Hieronder een foto die ik 8 maanden na de tuinaanleg nam, te gek voor woorden eigenlijk, zo'n idioot grote plant. Destijds vond ik het wel grappig, nu niet meer.

Een Brugmansia is prachtig, ik ben er dol op. Maar wat ik ook probeerde in mijn achtertuin op het zuiden, de Brugmansia's overleefden het niet. Terwijl ik ze in bepaalde streken van het land volop bloeiend in alle voortuinen zag staan. Rara, hoe kan dat? Trouwens, ik zie nergens in mijn omgeving een Brugmansia, het zal wel met de grondsoort hier te maken hebbenof met het iets andere klimaat in deze streek.

En hier is dan het plaatje van het toen nog heel jonge monster:

• GJ57

Tja ik heb ooit gewoon eens een stekje gekocht bij een kweker van de brugmansia. In een speciekuip gezet, niet in de volle grond, veel gemest, veel zon (niet te) en bloeien maar. In de avondlucht is de geur bedwelmend zeker als er 30 tot 40 kelken aanhangen. In de winterperiode mooi terug snoeien en binnen zetten in de serre (van de buurvrouw die gebruikt hem toch niet). Voorjaar alle grond eraf en nieuw zakken aarde erbij, Binnen een week is de aarde weer doorworteld. Dit jaar was de eerste echte bloei al in mei. De tweede bloei zit er aan te komen. Ik haal veel blad eraf zodat alle kracht in de groei en bloemen kan gaan zitten. (En nachtvorst is dodelijk)

Groet

GJ