naam van witte fuchsia

• g.c.hovens

Hoi Astrid en Ron.

Allereerst dank voor de reacties. Astrid je hebt de hoofdprijs gewonnen, hij lijkt

inderdaad het meest op ‘Bloemen Jetje’ .De ‘Sofie Michiels’ valt af daar deze opgaand is. Het belang van soortnamen bij iedere fuchsia blijkt zo wel duidelijk.

M. vr.gr. Ger.

• Ron

Hoi Ger,

Sorry, maar ‘Sofie Michiels’ is een halfhanger hoor. Wanneer de plant wat groter wordt en bloemen krijgt gaat hij door het gewicht van de bloemen doorhangen. Zie foto:

http://i105.photobucket.com/albums/m213/Brouesse/Fuchsias%20S%20en%20T/SofieMichiels.jpg

Bovendien heb ik hem zelf en deze plant zit in een basket. Wanneer je zou willen zou je er inderdaad een struik van kunnen kweken. ‘Sofie Michiels’ lijkt qua groei op een van de ouders nl. ‘Annabel’. deze kan je ook voor meerder doelen gebruiken.

Hoe dan ook ik hoop dat je de juiste naam gevonden hebt.

M.vr.gr. Ron.

• GJ57

Buiten de naamvraag om, wat een geweldig mooie plant is dit.

• Ron

Hallo GJ57,

Dat is het zeker. Ik zou willen dat ik kon zeggen dat die van mij er ook zo bij staat, maar dat is helaas niet het geval. Deze foto komt van de site van dhr. Roes, van www.roessefuchsia.com, onder ‘t kopje fuchsiaparade kun je nog meer van dit soort prachtige planten bekijken. Van mijn eigen plant heb ik nog geen foto’s die ik kan plaatsen. Maar dat komt nog wel.

Groeten Ron.