Ik neem aan dat Coen deze vraag aan mij stelt betr. off. goedgek. gereg. fuchsia's.
Nieuwelingen, aangeboden ter keuring aan de Vaste Keuringscommissie en goedgekeurd, lijkt me toch wel duidelijk.
En v.w.b. bastaards, even een voorbeeld uit de hondenwereld. Indien men een nest pups heeft waarvan beide ouderdieren tot hetzelfde ras behoren en een FCI stamboom hebben maar de fokker vraagt voor de pups geen stambomen bij de Raad van Beheer aan, dan heeft men een nest hondjes zonder FCI registratie en dus zijn het bastaards.
En zo zie ik dus ook de in omloop gebrachte fuchsia's die niet goedgekeurd zijn door de Vaste Keuringscommisie.
Ik zal ook nooit een fuchsia kopen in een tuincentrum als er geen naamsticker bij zit en zit die er wel bij moet ik die cultivar ook nog herkennen als de juiste anders gaat de koop niet door. Ik wil mijn fuchsiacollectie zuiver houden. Velen zullen het hier misschien niet mee eens zijn maar dat is mijn mening hierover. Het is een beetje off-topic geworden dus hier laat ik het bij.
Gr. Henk M.