fuchsia heri mochara

• Ron

Hallo Henk M,

Ik heb ongeveer 20 Fuchsia's in de volle grond staan. Deze staan in een mengsel van kleigrond, zand en compost. Toen ik hier kwam wonen, nu 9 jaar geleden, was de grond van de tuin pure klei en keihard. Ik heb deze toen ongeveer 30-40 cm afgegraven en bij de gemeente zakken vol compost gehaald. (bij ons wordt de inhoud van de groene vuilcontainer gecomposteerd en dat kan je gratis afhalen) Ook heb ik er een paar zakken metselzand door gedaan en dit mengsel weer op de afgegraven tuin gestrooid. Was veel werk maar het was nodig. Hier heb ik het volgende jaar mijn Fuchsia's die ik meegenomen had van de vorige tuin in geplant. Ze hebben het niet allemaal even goed gedaan maar de meeste sloegen toch goed aan. Het jaar daarop begon ik vreemde verschijnsels aan mijn planten te merken zoals beschreven bij ‘Prosperity’ en ‘Genii’ en door ze te verplaatsen zijn deze ook goed gaan groeien. De rest van mijn planten staat en hangt in potten, in de potgrond met wat klei erdoor. Misschien is het wel het zout wat bij ons in de wind zit. Ik weet het niet maar vanaf toen kijk ik altijd goed waar ik de planten neer zet.

Groeten Ron.

• ingrid

hoi,

de fuchsia bleek uiteindelijk toch te droog te staan, hij stond een beetje onder een afdakje en nadat ik de fuchsia er onder weg gehaald heb ging het prima, heeft even geduurd voordat er weer knoppen in kwamen maar uiteindelijk heeft mijn fuchsia nog prachtig gebloeid.

groetjes ingrid