laeven van taxus kever

  • jacob.werkman

    ik had een plant voor een paar weken die van zijn stam viel, bleken larven in te zitten. Nu komt sraks weer de tijd dat ik ze in de oude diepvries doe. Mijn vraag is kan ik alle grond van de plant afschudden en verpakken in dunne plastis zakje of moet ze grond mee krijgen.?

  • Sigrid

    Het is beter om alle grond, tot de laatste kruimel te verwijderen, en de de grond daarna af te voeren naar de gemeentewerf.

    Zelf deed ik alle volledig uitgeschudde en gespoelde fuchsia,s in een gifbad tegen schimmel en ongedierte, en daarna in een donkere afsluitbare plastic bak waarin ik gaten in de bodem had gemaakt voor het afvoeren van overtollig water.

    De bakken gingen daarna in de kelder.

  • joke vloemans

    ik heb heel veel last van een soort larven, zoals die van de taxuskever, maar ik geloof dat ze van de rozenkever zijn. Ze zijn nl 2 x zo groot.

    ik wroet de plant elke maand uit en geef dan bloed en beendermeel om de wortels weer aan te laten groeien. Ik vind altijd larven in verschillende stadia.

    Kan ik de planten ergens mee begieten om er vanaf te komen?

    Ik heb ergens gelezen over aaltjes.

    ik hoop dat iemand mij ervan kan verlossen

  • Goof

    De planten goed schoon maken,de grond afvoeren of op een stuk plastic uitstrooien zodat de vogels de larven opeten.

    Goof