larven

  • Astrid

    Hallo allemaal weer heb ik nu als slachtoffers van de keverlarven . Ik heb nu admier gegeven +/- 21 ml op 10 liter water is deze verhouding voldoende of moet er meer in ?Ik vang ze met water maar blijkbaar zetten ze eerst hun eieren af voor ze gaan drinken . groeten Astrid

  • Coen

    Kijk eens op bijgaande website: http://mijntuingeheim.nl/taxuskever-gaat-flink-tekeer-in-nederlandse-tuinen/

    Lees vooral het stukje over de schimmel. Ik weet dat er binnen een regio van de NKvF met dit middel wordt geexperimenteerd. Jammer genoeg kan je niet na een paar maanden al zeggen of het werkelijk helpt. Dat duurt wel een jaar of misschien 2 jaar. De eerste berichten waren in ieder geval positief.

    wie weet, komt misschien dit middel later in de handel zodat je het zelf kan enten in je potgrond. Het lijkt toch een uiterst milieu vriendelijk middel.

    Vreemd is, dat Bayer, die voorheen schermde met een paar middelen tegen de taxuskever nu op zijn website met geen woord meer rept over de bestrijding van deze kever.

  • Astrid

    Hallo Coen

    Denk je dat admier dus niet helpt? Ik heb op die site gekeken daar hebben ze het over Compost Speciaal waar een schimmel aan toe is gevoegt die larven dood dat ga ik volgend jaar proberen als ik eraan kan komen je hebt per plant 2 cm boven laag nodig . bedankt voor de tip groetjes Astrid

  • g.c.hovens

    Hallo Astrid

    Ga eens naar de Duitse fuchsia pagina van Roswitha en Kurt Sundl en lees het stukje Dickmaulrussler (lapsnuitkever?) onder het kopje tips & tricks. In het kort vertaald gaat het over nematoden (aaltjes) inzetten ter bestrijding van larve van deze keversoort Deze nematoden kun je online bestellen bij Innogreen in Werkendam.

    vr. gr. Ger

  • Astrid

    Hallo Allemaal

    Bedankt voor de reacties ik weet van het bestaan van aaltjes het is alleen zo kostbaar ik hoopte met Admier de larven te bestrijden het is goed te weten datdat niet werkt nogmaals dank groeten Astrid

  • jacob.werkman

    had in verkeerde topc geoplaatst

  • jacob.werkman

    in verkeerde tpc geplaatst

  • jacob.werkman

    ook ik vond afgelopen week een plant , met deze larven, ik heb de plant gestekt en vernietigd, ik heb direct de buurplanten nagekeken en het was goed. Deze planten stonden op de grond, op een platootje. Maar ik hou het goed in de gaten, anders spoel ik voor het in winteren de potgrond goed af van de wortels, zou ik ze ook nog vochtige potgrond moeten meegeven in de overwintering in de oude diepvries kist?