help

  • nel geldhof

    Hallo fucsia mensen,

    Ik ben een beetje verdrietig ik heb vorige jaar 15 stekken gekocht ik heb ze ook netjes in donker en vorstvrij bewaard.

    Maar tot mijn groot verdriet heb ik ze gisteren maar weg gehaald het was geen gezicht helaas gebeurde er helemaal niet met mijn stekken nu heb ik ze in een potje water gezet kijken of er nog leven in zit kan het zijn dat de wortels verdroogd zijn misschien of wat is er gebeurd ik doe het altijd zo en nu opeens gebeurd er niets wie kan mij nog helpen dan om te misschien nog mooie plantjes te laten worden.

    Dank jullie alvast voor nu.

    Nel Geldhod

  • Sigrid

    Hallo Nel,

    Krab voorzichtig wat bast weg van de hoofd stam, is het groen onder de bas, dan is er nog een zeer kleine kans, is het bruin dan zit er geen leven meer in de plant.

    Sigrid.

  • Myrthe Knoop

    Hai fuchsia liefhebbers,

    Mijn fuchsia's hebben de winter doorstaan door ze op een koele plaats te zetten. Nu ik ze buiten heb staan heb ik kale takken met hier en daar bladtrosjes en beginnende bloemen. Ik doe dit voor het eerst maar wat doe ik fout. Heb ook iets gehoord over “toppen” ? Graag jullie advies.

    Groetjes,

    Myrthe Knoop

  • astrid

    Beste Nel stekjes kun je het beter in een koele niet donkere kamer overwinteren , af en toe wat water geven .

    Beste Myrthe . Als er aan een plant wel al knopjes komen maar nog niet zoveel blad zou ik de knopjes er af halen .Na twee bladparen topjes eruit halen .

    Groetjes Astrid