proef op de som.

  • jacob.werkman

    in het vorig najaar heb ik de vraag gesteld op dit forum, kun je ook fuchias overwinteren in beuken blad ipv turfstrooisel.

    Nou ik kan julle verzekeren dat mijn fuchias die begin Nov 2011 in hun winter verblijf gingen ( de oude vriezer gevuld met droog beuken blad ) en ik heb ze deze week weer klaar gemaakt voor de komende zomer ze in per fecte staat uit kwamen.Dus dat is gunstig in deze dure tijd, beuken blad moet je alleen even verzamelen, en kost niets, terwijl turfstrooisel ook zo heel goed koop niet is. Conclusie volgende winter weer in vers beuken blad.

  • Aukje

    Ik heb ze afgelopen najaar ingekuilt in een kist met spaanders.Deze week zal ik eens zien of ze het hebben volgehouden.

    Het zonnetje schijnt nu,en de tuinkriebels beginnen weer te komen.

  • Aukje

    Ik ben er een beetje laat mee,maar ik heb begin deze week de fuchsia's weer naar buiten gedaan.En er beginnen nu al groeipuntjes te voorschijn te komen.Dus in spaanders kuilen kan dus ook.

  • jacob.werkman

    hoi aukje, je kunt spaanders kopen bij een bekend boeren winkel keten, in grote balen, maar moet je deze spaanders ook nog ergens mee behandelen of bevochtigen?