Hallo,
Begin augustus heb ik stekken van een aantal verschillende soorten fuchsia's genomen om stammetjes van te kweken. Ik had er 15 die het goed deden. Tot vandaag………….
Ik was ze aan het bekijken en vond er een aantal niet goed uitzien.(slap) Ik inspecteren, 6 heb ik er weggegooid om ze te prooi waren gevallen aan de larven van de taxuskever.
Echt verschrikkelijk balen, mijn vraag wat kan ik heb beste doen met de 9 stekken die ik nog overheb? Een aantal zijn groot genoeg om ze te verpotten met nieuwe grond, de andere niet. Ik weet natuurlijk niet of daar ook eitjes in zijn gelegd Verder heb ik nog niet gesnoeid, dus ik kan nog een aantal stekken nemen en het weer opnieuw proberen. Ik heb begrepen dat je stekken voor stammetjes het best in augustus kunt nemen maar kan het nu ook nog? Tot nu toe heb ik de larven alleen in deze stekken waargenomen, zijn ze daar gek op, jong spul?
Binnenkort gaat alles naar binnen en van de oudere planten ga ik in ieder de grond weggooien en overwinteren in turfmolm. De jonge planten maar nieuwe grond geven?
Oh, ik houd mijn hart vast dat ik er niet nog meer tegenkom.
Wie heeft tips om de taxuskever te bestrijden, zijn ze er nu uberhaupt nog? Gaan ze dood in de winter? Ik heb van de zomer de kevers die ik zag gelijk vernietigd maar ja, als ze bijvoorbeeld in de tuin van de buren huizen is het lastig.
Groeten,
Sebbel