Hoi,
Waneer gaan de Fuchsia's weer naar hun overwinterings plaats?
Groetjes,
Jeffrey
Jeffrey,
Dat ligt aan jezelf eigenlijk. Wel voordat de eerste nachtvorst wordt verwacht natuurlijk. Heb je er veel dan zou je nou wel kunnen beginnen om al een deel winterklaar te maken zodat je straks niet alles in èèn keer hoeft te doen. Heb je slechts enkelen dan kun je bij te verwachten nachtvorst ze binnenhalen en evt. snoeien. Maar wil je nu nog blijven genieten van de bloemen dan kun je ze nog best een tijd buiten laten staan. Al zullen er liefhebbers zijn die ze nu al binnen hebben.
Gr. Henk
Ik laat alles zo lang mogelijk buiten. Alleen bij naderende vorst naar binnen. Of het nou oktober, november of mij part januari is maakt niet uit. Sommige snoei ik wel in de winter als alle blaadjes eraf zijn, somige snoei ik pas in maart. En als het na een vorst periode weer warmer wordt zet ik alles weer buiten. Sommige winters verhuis ik alles gewoon een paar keer van buiten naar binnen en omgekeerd. Kost maar 10 minuten per keer. Dit doe ik al vele jaren en dat gaat vrij goed moet ik zeggen.
Pol,
Dat heen en weer verhuizen is natuurlijk wel een heel gedoe als je echt veel fuchsia's hebt. Zal best gaan als je slechts enkele fuchsia's hebt. En wanneer verpot je je fuchsia's dan of verpot je helemaal niet. Lijkt me voor een fuchsia toch beter dat er een rustperiode wordt ingelast. Maar als het bij jou goed gaat moet je er natuurlijk gewoon mee doorgaan.
Ben eigenlijk wel benieuwd om hoeveel fuchsia's het gaat bij jou tijdens die verhuizingen!
gr. Henk
Hallo,
Ik zet mijn planten die nog bloeien in een bak van hout tegen het huis en als er een nachtvorst voorspelt wordt dan dek ik ze af met noppenfolie en eventueel een deken. Op de bodem ligt piepschuim.
De volgende dag haal ik de bedekking weer weg en zet de planten wat uit elkaar zodat het een leuk geheel is. Op deze manier kan ik tot eind november begin december van bloeiende Fuchsia's genieten. De planten zelf gaan natuurlijk wel wat achteruit omdat er bladeren afvallen e.d.
M.vr.gr. Ron.
Hoi,
Het gaat om 30-35 Fuchsia's.
Binnen 1 minuut heb je er een aantal verplaatst. Zeg 3 per minuut dan is dat een dikke 10 minuten per keer. Valt wel mee.
In April ofzo doe ik de meeste planten voorzien van nieuwe aarde of zet sommigen in grotere potten. De meeste bloeien daarna vrij goed. Vaak 2 bloeiperiodes per jaar. Of het nou echt noodzakelijk is om een rustperiode in te lassen betwijfel ik. In sommige (warmere) klimaten hebben ze immers zowiezo geen (natuurlijke) rustperiode.
Sommige minder interessante/mooie cultivars verpot ik niet elk jaar. Van deze zal ik het niet erg vinden als ze het loodje leggen. Maar vaak blijven deze gewoon goed groeien en bloeien ze redelijk.
Bij mij gaat het in ieder geval goed over het algemeen. D'r zijn toch best wel oude planten bij.
Tuurlijk heb ik ook wel eens probleemgevallen en gaat er een plant veloren. Maar dat heeft iedereen wel denk ik.
Ik ga gewoon verder op deze manier.
Heb je er een paar honderd dan is het te tijdrovend denk ik ja.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?