Beste mensen,
Ik las in een Engels Fuchsia boek dat wanneer je planten geinfecteerd zijn met “red spider mites”, wat ik vertaal als rode spint mijt, je de planten bij het naar de winterberging brengen goed moet behandelen hiertegen anders komt het het volgend jaar nog erger terug.
Ik ben bang dat dit bij mij is gebeurd dit jaar terwijl ik om de 3 à 4 weken gespoten heb met insecticide tegen deze beestjes. Maar goed nu is het kwaad toch al geschied dus het heeft geen nut om daar nog verder op in te gaan.
Wat ik nu graag wil weten is wat ik nu moet doen om mijn planten die ik dit weekend van plan ben in de winterberging te zetten schoon van deze invasie te krijgen want dat stond niet in dat boek beschreven??
Moet ik alle grond verwijderen en vervangen? Moet ik de planten afspoelen? Ze nogmaals behandelen met insecticide? Moet ik dat de hele winter blijven doen? Ik weet het niet en ik wil echt voorkomen dat ik het volgend jaar weer heb zitten.
Het heeft veel plezier bedorven, dat kan ik jullie wel vertellen. Het was even zo erg dat ik al mijn planten in de groene container wilde gooien. Maar dat heb ik toch maar niet gedaan, dat kon ik toch niet.
Vandaar dat ik alle tips kan gebruiken.
Graag jullie reacties en adviezen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
M.vr.gr. Ron.