Lady Boothby

• jacco

Beste allemaal,

Graag wil ik weten hoe ik deze winterharde lady de winter door moet helpen om hem op deze hoogte ( 200 cm ) te houden, hij kan natuurlijk niet buiten blijven want het is nog een stek van dit jaar en ik wilde er graag een bol op laten komen op deze hoogte.

De niet winterharde fuchsia's overwinteren bij ongeveer 7 gr.C in de kas maar hoe gaat dat met een winterharde ??

Bijgaande ook de foto van de Lady

http://i937.photobucket.com/albums/ad218/hijack1965NL/Stekken/LadyBoothby.jpg

gr. Jacco

• Sigrid

Hallo Jacco,

Het enige wat ik je kan aanraden is de Lady Boothby, en alle andere winterharde in pot, zo lang mogelijk buiten te laten staan en de plant alleen met temperaturen onder de twee graden binnen te halen.

Plaats de plant dan zo koel mogelijk, maar pas op met een te hoge luchtvochtigheid dit kan n.l. weer tot schimmelvorming en wortelrot leiden.

Je kan ook proberen om de gehele stam in de noppenfolie in te pakken met een isolatielaag van stro tussen de plant en de folie in. Dit wordt ook vaak gedaan bij rozen die op stam gekweekt zijn.

Sigrid.

• Theo

Ik zet mijn winter harde fuchsias die ik op stam heb gekweek na het terug snoeien bij de andere fuchsias in mijn winterberging gaat heel goed.

Groeten Theo

• Ron

Hoi Jacco,

Je kan volgens mij de plant van ‘Lady Boothby’ bij de andere planten binnen laten overwinteren, d.w.z. op een plaats waar het vorstvrij blijft. Ik zou haar wel, net als Sigrid schrijft, zo lang mogelijk buiten laten staan. Dan blijft de plant mooi in vorm en krijgt ze geen lange internoiden (afstand tussen 2 baldparen).

Succes ermee (tu)

M.vr.gr. Ron.

• Luna

hoi

je wil een bol op de lady boothby laten komen.

net als een kroonboom neem ik aan.

ik heb ook een boothby in een 27 cm pot maar die is in een seizoen al 2 meter hoog geworden,

dus ik denk dat hij te hard groeit om hem als kroonboom te kweken.

en overwinteren doe je met deze net als alle niet winterharden.

groet dimi

• jacco

Precies dat bedoelde ik maar dan gaat die straks gewoon de kas en dan zie ik volgend jaar wel wat die gaat doen , waar die gaat uitlopen een mooie bol zal het waarschijnlijk wel niet worden omdat de afstanden van de takken te ver van elkaar afliggen ik ga het gewoon proberen.

Dank jullie allemaal voor de reacties

gr.Jacco