roest?

• thomas

Beste mensen,

Tot mijn schrik zag ik dat een aantal fuchsia's bruine plekken op de bloembladen, bloemknoppen en bladeren hebben. Zie de onderstaande foto's:

Is hier sprake van roest of een andere ziekte? Hopelijk weet iemand wat het is, en of het te behandelen valt.

• Sigrid

Dit lijkt mij meer op waterschade of verbranding.

Het komt wel vaker voor met extreme temperaturen.

Sigrid

• sebbel

Heb exact hetzelfde zag ik vanmiddag en ik schrok ook. Blij om te horen dat het niets ernstigs is. Gisteren eerst de volle zon op de planten en begin van de avond gingen er hier dikke plensbuien over heen. Ik vind het aannemelijk dat ze dat niet echt fijn vinden.

• Goof

Dit is zon of waterschade, dit komt veel voor met hoge tempratuur en regen.

Goof.

• Ron

Hallo Thomas,

Volgens mij is het ook waterschade. Met name door druppels op de bladeren die later weer in de zon komen te staan. Die druppel werkt als een vergrootglas op het blad en maakt op die plek een bruine plek, als het ware wordt dat plekje verbrand.

Het kan ook zijn omdat je met een insecticide gesproeid hebt toen er vele knoppen aan je planten zaten. Meestal krijg je dan ook bruine plekken op de knoppen. Vooral bij de lichtere kleuren zie je dit goed.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken hoor, je planten zien er heel mooi uit.

Succes verdre!!

M.vr.gr. Ron.