Hoi,
Is de Galadriel winterhard?
Groetjes,
Jeffrey
Hallo Jeffrey,
Ik heb ‘Galadriel’ ook als winterharde plant in de tuin staan en tot nu toe heeft hij het 4 winters overleefd. Ik dek hem, en al mijn andere Fuchsia's die buiten overwinteren, goed af. Ik snoei zo weinig mogelijk, maar haal wel de takken weg om die voor het afdekken in de weg zitten en ik kort de plant in tot ongeveer 40 cm boven de grond.
Ik maak van kippegaas een soort “hekje” en zet dit rond de plant en duw het dan een stukje de grond in. De ruimte tussen het gaas en de plant vul ik op met droge bladeren. Leg op de bovenkant ook een stukje gaas welk in vastmaak in het hekje. Zo kan er nix kan wegwaaien. Op deze manier zijn je planten goed beschermd tegen de kou en als ze een keer nat regenen is dat ook geen ramp want door het gaas kan er ook gelucht worden. Als het echt extreem koud zou worden kun je het geheel nog afdekken met een oude deken, badhandboek o.i.d.
Succer ermee!!! (tu)
M.vr.gr. Ron.
Galadriel en Genii zijn de soorten die bij mij in de tuin al jaren achtereen staan te bloeien. Het enige dat ik doe is voor de winter de grond rondom de plant wat ophogen met oude potgrond en wat oud blad eroverheen. Zelfs de afgelopen strenge winter deerde hun niet. Dus echt heel goed winterhard.
Gr. Henk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?