vorstschade en dus geen bloemen

• GJ57

8-) Veel van mijn fuchsias zijn de afgelopen winter door de vorst, een onverwarmde serre, en langdurige afwezigheid dood gegaan. Een enkeling heeft het overleefd: deze willen echter ondanks de goede zorgen van potgrond, mest, water op zijn tijd niet bloeien. De vraag is dus: wat kan ik volgend jaar verwachten: met een betere vorstvrije zorg?

• GJ57

Is het beter om ze weg te gooien ? er zit weliswaar veel blad aan maar geen knoppen?

• Sigrid

Ik zou nog maar een winter afwachten. Zelf heb ik een paar winterharde die niet groeien en bloeien willen.

Sigrid.

• Henk M.

Nog èèn winter afwachten en misschien doen ze het volgend jaar wel goed. Weggooien kan altijd nog.

Gr. Henk

• GJ57

Tja, het is wel de oudste van het stel en een hele struik. Helaas dit jaar dus alleen blad. Maar jah zoals een kennis van me zegt, het heeft wortels, het leeft, dus het heeft recht op leven. Dus nog een jaar aanzien dan maar. Bedankt voor de adviezen.

• GJ57

Ik heb de tips van bewaren ter harte genomen en nog maar eens gemest, vertroeteld, in de zon gezet, kortom alles in gang gezet en wat gebeurt er: mijn fuchsia begint weer te bloeien als vanouds. Blijkbaar gewoon na de vorstperiode een laatbloeier geworden :)-D Hopen dat de vorst nog een tijdje wegblijft dit jaar.

• Henk M.

Nou mooi toch, kun je er toch nog een poosje van genieten!

Gr. Henk

• GJ57

Zo is het maar net.