geel blad

• frans

Ik heb verschillende fuchsias die vooral aan de onderzijde van de struik gele bladeren krijgen.

Het zijn de volgende planten:Thalia.Gartenmeister Bonsted en Insulinde.

Wat is hier de oorzaak en hoe te voorkomen?

Toevallig zijn het alle drie triphylla's heeft dat er mee te maken?

Alvast bedankt voor het advies van jullie.

• jacco

Hoi Frans,

Hier hetzelfde gehad met Claire de lune en zie hoe mijn plant er nu uitziet.

http://i937.photobucket.com/albums/ad218/hijack1965NL/Stekken/Clairedelune.jpg

gr.Jacco

• frans

Hallo Jacco,

Zo erg is het bij mijn planten niet gesteld,ook het vorig jaar hadden deze hetzelfde probleem.De bloei is verder goed,alleen aan de ondezijde zijn de planten wat kaal en dat vind ik niet mooi.

Gr Frans

• Henk M.

Frans,

Ook hier deed zich hetzelfde probleem voor. Vooral bij Thalia en Koralle. Heb vorig jaar Bladgroen Plus gekocht wat bestaat uit 5% magnesiumoxyde en 9% stikstof. Het blad werd minder snel geel en uiteindelijk bleef het blad groen zonder voortijdig af te vallen zoals vaak het geval is.

Gr. Henk

• Ron

Hallo Jacco,

Volgens mij heb ik dit probleem ook. Eerst worden de bladeren wat slap en dan geel en vallen eraf. Maar dit alles in een zeer korte periode, in een dag of tien. Ik heb dit bij 1/3 van mijn planten en dacht eerst aan spint maar daar heb ik zeer grondig op gecontroleerd en gespoten en dat is het niet. Toen zei iemand tegen mij dat het magnesium tekort kon zijn. En omdat Henk ook over een product met magnesium schrijft welk wel geholpen heeft ga ik toch denken dat het dit is.

Ik heb mijn planten die dit kregen maar afgeknipt wat zo'n kaal geval vind ik nix. :P Ze lopen daarna wel weer uit maar het is zonde want over een week of 8 moeten ze naar binnen en dan staan ze net weer in knop. Ga ze dit jaar maar zo lang mogelijk buiten laten staan. En volgend jaar goed opletten dat er voldoende magnesium gegeven wordt. Hopelijk is dit probleem dan verholpen.

Succes ermee!(tu)

M.vr.gr. Ron.

• Hetty

Hallo Henk,

Ik heb dezelfde problemen met bladval en verkleuring van het blad.Geef je het Bladgroen Plus deze periode door,of stop je in de winter?

Van welk merk is dit middel?

De plant bloeit wel gewoon door.In ieder geval vast bedankt,ga het zeker proberen.

Gr.Hetty.

• Henk M.

Hallo Hetty,

Bladgroen Plus is van de firma Ecostyle. Ik geef het de fuchsia als ik verschijnselen zie die duiden op een gebrek, in dit geval beginnend geel blad. Deze week nog wat toegediend voor de laatste keer dit seizoen.

Gr. Henk