wie weet hoe deze fuchsia heet

• astrid

Beste Henk F. Splendens is naar ik aanneem ook een botanische fuchsia kunt u me wertellen hoe het komt dat ik de plant volop in blad heb maar haast geen bloem er in krijg in de beschrijving staat dat de plant het hele jaar door bloemen geeft ik zie er a en toe een en vaak zitten ze verstopt ook nog ik heb het een beetje gehad met het soort heb hem 4 jaar en denk dat ik hem eruit gooi doe ik soms wat verkeerd groetjes Astrid

• Henk Hoefakker

Hoi Astrid, F.splendens is inderdaad een botanische fuchsia. Het is een soort uit Midden_Amerika.

Ik weet niet welke beschrijving je gezien hebt, waarin staat dat hij het hele jaar door bloeit.

Dat is niet zo. F.splendens begint in februari te bloeien, al voordat hij blad krijgt. Daarvoor moet hij wel in de kas staan. Hij bloeit dan door tot juni. Dus als hij in mei naar buiten gaat, staatie volop in bloei, maar is dan snel uitgebloeid. De rest van het jaar krijgtie wel eens wat bloempjes, maar niet veel.

Hij is wel heel mooi als hij bloeit.

m.vr.gr. Henk

• astrid

Beste Henk dat F.Splendens het hele jaar bloeit staat in 1000 fuchsia's te kijk blz 131