Bruine vlekjes op de bloemknoppen

• Jeffreyn

Hoi,

Ik zag dat ik op mijn Pink Marsmallow en de Bleu Angel bruine vlekjes heb op de knoppen. Maar de knoppen komen wel uit. Kan dit door de regen komen? Het is geiedergeval geen spint of zo

Groetjes,

Jeffrey

• Ron

Hallo Jeffrey,

Die bruine vlekjes kunnen inderdaad van de regen komen. Sommige planten en zeker de grote witte en pastelkleurige dubbele soorten smetten vrij snel. Het kan ook komen doordat je gesproeid hebt met een insecticide terwijl er al knoppen gevormd waren of zelfs open waren. Meestal geeft dit ook lelijke plekken op de bloemen.:(

Wat roest betreft hoef je volgens mij niet bang te zijn, dat komt meer op de bladeren voor en bijna niet op de bloemen. Ik heb het nog nooit gezien.

Geniet er maar van, niets is perfect, die paar plekjes mogen de pret niet drukken toch? B)

Groeten Ron.(tu)

• Jeffreyn

Hoi,

Ik heb inderdaat gesproeid met antieluizen middel omdat ik iets of wat luisjes had. Ik ben geieder geval blij dat ik me geen zorgen hoeft te maken(tu)

Groetjes,

Jeffrey

• Henk M.

Jeffrey,

Klopt wat Ron heeft geschreven. Maar blijf wel opletten op kleine oranje sporenhoopjes onder het blad van de fuchsia's. Vooral in deze periode met de vele regenbuien en de extreme natheid is de kans op roest groot.

Gr. Henk M.

• Jeffreyn

Hoi,

Ik zal zeker blijven opletten. Maar met het blad is niets mis. Alleen hier en daar wat verdord maar dat is al weggehaald.

Groetjes,

Jeffrey