wie weet welke fuchsia ik had

• astrid

Ik had een mooie grote dubbele fuchsia hij had een glansende rode knop de bloem was blauw met rose vlammen onder de naam Alfie na zij dood nieuwe stekken bij spek gehaald tot mijn verbasing waren de bloemen heel anders . wie weet welke soort ik had ….astrid

• Ron

Hallo Astrid,

Misschien was het ‘Winston Churchill’. Deze Fuchsia heeft een roodroze buis en kelkbladeren met groene toppen en een blauwe kroon met roze vlekken en is dubbel. het is een opgaande soort maar als de plant vol in bloei staat gaat hij door het gewicht wat doorhangen zodat je een halfhanger krijgt. (zie www.travel.webshots.com) Maar het kan ook ‘Pepermint Stick’ geweest zijn die heeft een rode buis en kelkbladeren en een blauwe kroon met paars/roze vlekken. (zie www.westwood.fortunecity.com). Als je deze namen ingeeft bij Google en dan afbeeldingen kiest krijg je gelijk een aantal foto's van deze planten te zien. Als je het boek 1000 Fuchsia's te kijk in je bezit hebt zou je kunnen zoeken anders wordt het wel erg moeilijk. Er zijn nog al wat Fuchsia's die aan deze beschrijving voldoen. Succes met het zoeken.

M.vr.gr. Ron.

• astrid

beste Ron bedankt voor je reactie peppermint stik heb ik is het zeker niet winston churchill ken ik en die is het ook niet als je in het boek van 1000 fuchsias te kijk kijkt

naar alfie nr760 die komt enigzinds overeen allen is hij op dit plaatje niet rood genoeg en iets te paars de stekken van spek kwamen ook niet overeen met de foto in het boek misschien heeft spek wel de verkeerde zou dat kunnen groetjes astrid

• Ron

Hoi Astrid,

In de beste keuken gaat wel eens iets mis dus het zou zomaar kunnen dat er iets verwisseld is bij de kwekerij waar jij je stekken kocht. Het lijkt soms zo erg op elkaar dat je bijna wel fouten moet maken.

Succes met je zoektocht!!!(tu)

M.vr.gr. Ron.

• Jeffreyn

Hoi,

Kan het ook een Rocket Fire. Die heb ik ook en de Knoppen zijn rood en de bloem gevlamd en blauw.

Groetjes,

Jeffrey

• astrid

best Jeffreyn dat is mogelijk ik weet niet hoe hij eruit ziet ik neem aan dat u hem heeft en het kan vergelijken met het plaatje van alfie nr 760in het boek van 1000 fuchsia's te kijk want die komt aardig overeen ik zal dat soort moeten bemachtigen om het te kunnen bepalen dank voor je reactie astrid

• Jeffreyn

Hoi,

Dit is een foto

Groetjes,

Jeffrey

• astrid

Beste Jeffreyn dank je voor je moeite hij lijkt er inderdaad op alleen is de knop niet rood dus ben ik bang dat deze het niet is groetjes Astrid

• Henk M.

Soms zie je door de bomen het bos niet meer, zoveel cultivars die op elkaar lijken. Ze zijn echter allemaal gekeurd door de vaste keuringscommissie. Of het nut heeft om zo sterk op elkaar lijkende nieuwelingen goed te keuren is de vraag. Ik persoonlijk vind van niet. Vaak gebeurt het dat bezoekers bij een kwekerij de naamsticker uit het potje halen om te lezen welke soort het betreft en dan per abuis in een verkeerd potje terugzetten. En dan heb je al de verwarring.

Ik denk niet dat een grote kwekerij als Spek de foute naam bij een soort zet, weet wel zeker van niet. Dan zouden dus alle gemaakte stekken van een cultivar de foute naam krijgen, want ze maken er echt wel meer dan 1 stek van een bepaalde soort.

Gr. Henk M.

• Sigrid

Hallo,

Even een opmerking hierover.

Niet alle nederlandse cultivars zijn op de keuring geweest waardoor er veel “look alikes ”op de markt komen.

Sigrid.