Beste mensen,
Vorig jaar heb ik een paar stekken van Fuchsia ‘Swingtime’ gekregen en die opgekweekt. Omdat ik de stekken nogal laat gekregen had, heb ik de plant niet in bloei laten komen maar steeds na 2 bladparen getopt en hem de winter ook door laten groeien.
In Maart van dit jaar heb ik de plant teruggesnoeid en is hij weer uitgelopen. Nu heb ik een hele grote plant van meer dan 1 meter in doorsnede. Maar het probleem is dat hij niet in de zon kan hangen. Zodra de plant een half uurtje in de zon hangt gaat alles slap hangen, terwijl ik altijd dacht dat ‘Swingtime’ juist heel goed in de zon kan staan of hangen. Zo staat hij ook in de boeken beschreven en ik heb wel eerder een plant van ‘Swingtime’ gehad en die ging prima in de zon.
Misschien is het een andere plant die er veel op lijkt, want in de beschrijvingen in diverse boeken staat dat de buis en kelk rood zijn en bij mijn plant is dat eerder roze. Is er een Fuchsia die qua groei, bloei en blad gelijk aan ‘Swingtime’ is maar dan met roze bloemen en die niet zo goed tegen de zon kan??
Alvast bedankt voor het meedenken.
M.vr.gr. Ron.