asef fuchsia met per 2liter aanmaken

• Willem

Ik ben een beginnend fuchsia liefhebber, en niet zo veel staan

Op de asef fuchsia mest wordt alleen de beschrijving gegeven, dat je per 10 liter 1 schepje moet toevoegen.

Maar hoeveel moet ik nu in een gieter aanmaken van 2 liter ?

Met vriendelijke groeten,

Willem

• Ron

Hallo Willem,

Als je het schepje wat je bij de verpakking gekregen hebt nu eens helemaal vult (zoals je zou doen met de mest voor 10 liter). Dan leeg je dit schepje op een tijdschrift of iets dergelijks en je verdeeld dit in 5 gelijke delen. Dan doe je 1 deel weer terug in het schepje en je hebt je maat voor 2 liter.

Je zou ook de inhoud van een vol schepje kunnen wegen op een weegschaal waar men de post mee weegt, Deze registreren soms al per gram en dan deel je het aantal grammen door 5. (10 liter gedeeld door 5 is 2 liter).

Misschien zijn er nog wel andere manieren te bedenken, maar deze zijn met eenvoudige middelen te doen.

Succes ermee!!!

M.vr.gr. Ron.

• Willem

Bedankt Ron,

Ik dacht zelf ook aan deze methode, maar had gelezen dat ze bij te veel kunstmest snel zouden verbranden.

En deze methode blijft toch een beetje schatten.

Of maak iets meer of minder niet zo veel uit.

• Ron

Hallo Willem,

Met deze kleine hoeveelheden kan je nooit echt teveel mis zijn (voor 2 liter). Dus een paar korreltjes meer of minder op die 2 liter zal de doodsteek niet zijn.

En wat het verbranden betreft, dan moet je echt al aan een driedubbele of meer dosis denken. Wat je ook beter niet kan doen is water met mest op een droge kluit gieten. beter is het dan om eerst de plant wat water te geven en dan na 'n half uurtje water met voeding. Ook geen water met voeding geven aan een plant die slap hangt door de warmte, daar krijg je ook snel verbranding. Eerst de plant in de schaduw zetten en benevelen en wanneer de plant weer de oude is voeding geven.

Succes ermee!!

M.vr.gr. Ron.(tu)