Annabel als kroonboom

• Jeffreyn

Hoi,

Kan een Annabel Fuchsia ook als kroonboompje worden gekweekt?

Groetjes,

Jeffrey

• Henk M.

Jeffrey,

Annabel kun je als stammetje opkweken en er een mooi kroonboompje van maken.

gr. Henk M.

• Jeffreyn

Hoi,

Dan kweek ik er 1 op stam. Ik ben al bezig met een Rocket Fire, Pink Marsmalow en nog wat waar ik de naam niet meer van weet haha. Ik denk Vodoo.

Groetjes,

Jeffrey

• willy1959

Pink Marsmalow op stam?? Deze is volgens mij echt een hanger ik denk dat je deze beter kunt enten op een andere stam. Ik zag kortgeleden een Windhapper geent op een andere stam. je wwet niet wat je ziet.

• Jeffreyn

Hoi,

Dat zal zeker mooi zijn een windhapper op stam. Ik moet zeggen dat mijn pink marsmalow het goed doet De stam groeit goed en gaat niet hangen. Ik laat hem nog even staan dan zal ik wel zien wat er van komt. De annabel doet het trouwens ook goed. Heeft nu een stammetje van 5 cm haha. Maar het beging is er.

Groetjes,

Jeffrey

• Henk M.

Willy1959,

Ook van de Pink Marshmallow is heel goed een kroonboom te maken. Zolang van een stek de top er niet wordt uitgehaald zal hij doorgroeien in de hoogte. Wel is het belangrijk dat de zijscheuten steeds worden weggehaald en de opgroeiende stek een bamboestok o.i.d. als steun krijgt. Op ie manier kun je van elke cultivar een kroonboom maken en is enten niet nodig. Om de groei wat sneller te doen verlopen kun je mest met een hoog N (stikstof) gehalte toedienen.

Gr. Henk M.

• Jeffreyn

Hoi,

Welke mest adviseer je dan? (Welk merk)

Groetjes,

Jeffrey

• Henk M.

Jeffrey,

Bij fuchsiakwekers is meestal wel de specifieke mest te krijgen. Maar in een tuincentrum is ook Asef fuchsiamest te koop. Zitten 2 soorten mest in, nl. NPK 21-21-21 en NPK 10-52-10. Om hoogtegroei in je fuchsia te krijgen moet je dan 21-21-21 gebruiken. Een theelepeltje mest verdund op 1 liter water is voldoende. Omdat het gehalte aan P(fosfor) en K(kalium) goed in verhouding is met de N(stikstof) krijg je fuchsia ook gelijk breedtegroei en stevigheid. Ook kun je bloedmeel toepassen voor een snellere groei maar wordt door de fuchsia wat langzamer opgenomen.

Gr. Henk M.

• Jeffreyn

Hoi,

Ga het meteen halen.

Groetjes,

Jeffrey