fuchsia Victoriana

• jacco

Hoi allemaal,

Ik wilde deze plant voorleggen bij een kweker in het oosten van het land maar die had er nog nooit van gehoord.

Zelf kreeg ik hem als stek vorig jaar en heb van de winter nog 2 stekken gemaakt en alles in 1 HB gemaakt.

Ik kan er alleen niet al teveel informatie over vinden behalve deze link die naar een foto verwijst.

http://www.brynawelgardencentre.co.uk/FuchsiaCatalogue2007/Victoriana.jpg

M.v.g.

Jacco

• sigrid

Hallo,

Dit betekend vaak 2 dingen, of het is een ( nog ) niet geregistreerde cultivar, of de naam is in de loop van de tijd verkeerd geschreven.

Waar komt de stek vandaan? Dit kan al een eventuele hulp zijn om de naam te achterhalen.

Sigrid.

• Henk M.

Jacco,

Ik heb de fuchsia cd-rom van de NKVF nagekeken en daar staat de fuchsia die jij noemt niet op.

Wel wordt echter de fuchsia “Victorian” vermeld met informatie over de cultivar. Wellicht dat je deze bedoelt, het scheelt maar 1 letter. De Victorian is een Amerikaanse fuchsia uit 1971 van Paskesen. AFS 0957

Gr. Henk M.

• jacco

Beste Henk,

Die AFS lijst heb ik van de winter ook doorgenomen , qua kleurenbeschrijving komt die Victorian wel overeen maar op internet geen foto van te vinden.

Na lang zoeken kom ik op de website van die brynawelgardencentre en dat is dan de fuchsia die ik heb staan alleen dan met die extra a erachter.

Ik heb de vraag voorgelegd bij de Amerikaanse List (e-mail wat beschikbaar was) en tot op heden geen antwoord gekregen.

En zo ook heb ik dit Engelse tuincentrum via e-mail proberen te bereiken.

Ik had dus gehoopt dat er meer mensen waren die deze fuchsia hebben ik zal deze zomer wel een betere foto ervan maken(over 2 a 3 weken denk ik hij begint nu te knoppen).

dankjewel voor je reactie Henk

gr.Jacco

• jacco

Beste Sigrid,

Tja de stek is op duistere wijze tot mij gekomen ( hahaha ) nee ik heb hem gekregen van iemand die het ook niet precies wist ik kreeg alleen de cryptische omschrijving mee “ Engelse queen ” .

En als ik nu maar de foto zou zien van de Victorian dan weet ik wel maar de link die dus verwijst naar die Victoriana , die fuchsia heb ik dus.

M.v.g.

Jacco

• sigrid

Hallo,

Kijk eens op de site van www.morpethnet.co.uk/cliftonplants/bush.htm

Hier staat een foto van de Victorian va Paskesen.

Sigrid.