seringenfuchsia

• J.vonHout

Ik heb seringenfuchsias aangeschaft, maar ik weet niet of die in de zon of in de schaduw moeten staan,Kunnen jullie mij dat vertellen.

Bij voorbaat dank

• ingrid_be

hoi,

hangt er een beetje vanaf denk ik welke je hebt gekocht.

f.paniculata kan in de zon

lechlade gorgon kan ook in de zon

deze 2 heb ik zelf namelijk en ben op internet aan het zoeken geweest om info over deze fuchsia's te vinden.

• GJ57

http://www.geldersefuchsia.info/AM-J20-10._Fuchsia-info_Magazine.htm

T is nog niet zo makkelijk om wat te vinden, kwekerij van der velde heeft ze maar meld ook geen standplaats. Succes ermee

• Henk Hoefakker

Fuchsia paniculata, of zoals hij vroeger heette Fuchsia syringaeflora (daar komt de naam seringbloem dus vandaan), komt oorspronkelijk uit Mexico.

Hij groeit daar in de nevelbossen op de westelijke berghellingen op een hoogte van 1000 tot 3000 meter. Hier is de luchtvochtigheid best hoog. Ze kunnen goed in de zon, maar hebben dan veel water nodig. In de halfschaduw doen ze het veel beter. Het blad wordt dan ook dieper groen.

• Ron

Hoi,

Mijn F. arborescens (is de andere soort naast F. Paniculata maar lijken veel op elkaar) staat op een plaats waar hij vanaf 15.00 uur zon heeft tot de zon ondergaat en daar doet hij het fantastisch. Ik heb deze plant al enkele jaren en hij blijft mooi. Hij krijgt wel iets meer water dan mijn andere Fuchsiaplanten. Verder is de verzorging gelijk.

Succes ermee!!

Ron.