Beste mensen,
Dit jaar heb ik eindelijk een aantal stekken van de Fuchsia ‘Golden Marinka’ kunnen bemachtigen en deze zijn inmiddels al tot redelijke plantjes uitgegroeid.
Een dag of tien geleden heb ik ze samen in een grote hangpot geplant en het ziet er erg kleurrijk uit en als het zo doorgaat wordt het een plaatje om naar te kijken. Ik probeer ze dan ook zo goed mogelijk te verzorgen. Omdat ik deze soort nog niet eerder heb gehad heb ik de boeken er op na geslagen. Zo las ik ergens dat je de bontbladerige soorten beter niet kan besproeien met water en zeker niet met bladbemesting omdat de bladeren veel minder sterk zijn dan van de normale soorten. Is dit waar??
Ergens vind ik het een vreemd verhaal want dan zou de plant ook niet in de regen kunnen. Ik heb een plant van Fuchsia ‘Tom West’ en een bonte variatie van ‘Corallina’ en deze besproei ik gewoon. Ik geef deze zelfs bladbemesting. Kan ik ‘Golden Marinka’ ook besproeien en bladbemesting geven?? Heeft iemand van jullie ervaring met deze mooie plant?? Heeft ze nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden??
Ik zou het namelijk erg vinden dat de plant die er nu zo mooi bijstaat door mijn toedoen kapot zou gaan.
Graag jullie ervaringen hierover.
Alvast bedankt voor het meedenken.
M.vr.gr. Ron.