Beste mensen,
Enkele weken terug heb ik een grote plant van de Fuchsia ‘Paul Kennes’ gekocht bij Michiels in Belgie. Het is een prachtige struik/halfhanger met donkerrode en aubergine tinten in de bloemen. Vandaag was ik eens goed aan het kijken naar de bloemen en zag hetvolgende; vijf bladparen voor het einde van de takken zijn in de bladoksels bloemknoppen gevormd, niets vreemds, maar de steel van de bloem blijft aan de tak vastgegroeid zitten tot hetvolgende bladpaar en laat dan los zodat de bloemknop gaat hangen. Zo ook weer bij het volgende bladpaar enz. Het valt nog extra op doordat de takken van deze soort donkerrood zijn en de bloemstelen lichtgroen. Je krijgt op deze manier een gestreepte tak.
Mijn vraag is of iemand weet of dit ergens door komt of dat het gewoon een rariteit is. Zelf dacht ik dat het misschien door overbemesting zou kunnen komen maar dat is een gok. Misschien is het wel een kenmerk van deze soort, die ik nog niet kende voor ik hem zag. Ik heb er dus ook geen ervaring mee.
Omdat het forum laatst helemaal is gefacelift wist ik niet hoe je een foto kan plaatsen. Of dit nog net als vroeger gaat of dat dit ook gewijzigd is. Weet iemand dit??? Dan kan ik een foto plaatsen ter verduidelijking.
Alvast bedankt voor het meedenken.
M.vr.gr. Ron.