Beste Fuchsialiefhebbers,
Vandaag ben ik voor het eerst bij kwekerij Michiels te Lier in België geweest. Ik heb genoten als een klein kind in een speeltuin. Wat een verzameling van onze lievelingen hebben ze daar. Ik heb er met plezier bijna 400 kilometer voor gereden en 1,5 uur in de file gestaan en ga zeker nog eens terug tegen de tijd dat alles in bloei staat, Dat moet een onvergetelijke ervaring zijn.
Maar dat terzijde. Ik heb vandaag o.a. een stek van een Fuchsia gekocht die volgens het kaartje “Royal Red” heet. Volgens de catalogus van Michiels is het een dubbele halfhanger met rode buis en kelk en paarsrose kroon. Omdat ik twijfelde aan de beschrijving halfhanger, want hij groeit recht omhoog, ben ik mijn boeken er op na gaan kijken om iets meer over deze plant te weten te komen zoals stanplaats en verdere verzorging enz maar het vreemde is dat ik hem nergens tegen kom. Heeft iemand van jullie al van deze plant gehoord en er ervaring mee? Zo ja dan zou ik dit graag weten zodat ik de plant optimaal kan verzorgen.
Alvast bedankt voor het meedenken!!!
Vriendelijke groeten Ron.