witte worpjes/larves bij wortels

• dj.hoogeveen

Ik overwinterde mijn fuchsia's altijd in de oude potgrond in een vorstvrije schuur en dat ging prima. Sommige heb ik al 15 jaar overgehouden. Sinds 2 jaar heb ik echter last van kleine witte wormpjes/larves bij/in de wortels van mijn fuchsia's. Vorig jaar bij 1 of 2 maar dit jaar bij 10. Van een antal waren alle wortels weggevreten. De fuchsia was echter niet dood. Somminge hebben het overleefd.

Wie weet wat dit is en wat ik er aan moet doen om dit voor volgend jaar te voorkomen?

• Goof

Het zouden larven van de taxuskever kunnen zijn, di ziijn wit met een bruin kopje.De larven vreten de wortels van de plant helemaal weg en de plant gaat dood..De bestrijding is erg moeilijk omdat er geen bestrijdings middelen zijn die je mag gebruiken.

Goof.

• Ruud Snijders

Hallo,

tegen de larve van de taxuskever kunt u wel aaltjes kopen en die rond de plant gieten, de zogenaamde Heterorhabditis Megidis.

Als u naar www.tuinkenner.nl gaat , kunt u daar verder vragen.

Vriendelijke groet Ruud

• jos cuppens

Geachte ,

Om de larven van de taxuskever te voorkomen is het aangeraden om de planten rond half augustus aan te gieten met confidor , wel de dubbele dosis gebruiken dan op de verpakking staat . Enkel de potten die op de grond staan , potten die ophangen hoeven geen behandeling . De taxuskever kan niet vliegen .

Viendelijke groeten .