Geachte heer/mevrouw,
Ik heb een vraag over het oppoten van fuchia's.
Kun je onder in de pot ook korrels (als opvulling) gebruiken
en de rest van de pot vullen met potgrond?
Met vriendelijke groet,
Henk de Vries
Hallo,
Bedoel je het puur als vulmiddel om minder potgrond te gebruiken of voor een andere reden. Soms wordt er op de bodem van de pot een laagje gebakken kleikorrels gelegd voor een betere drainage. Maar ik weet niet of je dat bedoelt want echt een opvulling is dat niet natuurlijk. Daarom ben ik benieuwd wat je precies onder “korrels” verstaat.
Gr. Henk M.
Je zou natuurlijk kleikorrels door de potgrond kunnen mengen als een soort opvulling. Voor de grote potten gebruik ik iets anders n.l. tempex isolatiemateriaal.
Te koop in de bouwmarkt in plaatvorm. Met een stanleymes snij ik uit een ong. 2cm dikke plaat blokjes van ong. 2 x 2 cm en doe die blokjes door de potgrond.
Wel ervoor zorgen dat er ruim voldoende potgrond in de pot zit voor de beworteling maar wortels hebben geen hinder van de blokjes tempex en groeien normaal. Op deze manier kun je op een 5 literpot zeker een liter potgrond of meer besparen en heb je flink wat grote potten scheelt dat zeker.
Gr Henk M.
Waarom tempex kopen? Ik vraag iedereen in mijn omgeving of ze nog verpakkingsmateriaal hebben. Over het algemeen zit er om lampen en/of electronische apparatuur ook tempex verpakkinf. Die snij of scheur ik in stukken en vul daar een deel van de pot mee op. Erg goedkoop en het werkt prima.
Mvrgr. Ekenna21
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?