Wie kan me helpen aan de naam van een fuchsia die goed tegen de warmte kan?
Dus niet droogte maar gewoon warm in de schaduw
Hallo,
Het is een beetje moeilijk om hier een goed antwoord op te geven want……Wat is warm voor jou?? Als je boven 25 graden bedoeld (wat ik warm vindt) dan zijn er maar weinig Fuchsia's die hier langdurig van houden. Ik denk dat je met de Triphylla soorten het meeste succes hebt mits je ze niet teveel water geeft en ze regelmatig met de plantenspuit besproeid voor de luchtvochtigheid. Ook de winterharde soorten zijn naar mijn idee iets sterker dan de andere niet winterharde soorten.
Als het maar een korte periode van warmte is kan je deze methode ook op de “gewone” soorten toepassen. Als je maar voorzichtig bent met watergeven. Ik heb al meerdere malen gehoord en gezien dat men tijdens een warme periode planten kwijtspeelde door ze teveel water te geven. Dit omdat bij warmte de plant zijn bladeren laat hangen om het verdampingsoppervlak te verkleinen en meestal het bovenlaagje van de grond droog aanvoelt door de warmte. Je gaat dan al snel denken dat de plant water nodig heeft maar dat is maar voor een deel waar. Als je de plant uit de zon en op een koelere plaats zet en hem een goede sproeibeurt geeft zonder de grond erg nat te maken zal deze na enige tijd weer helemaal opleven. Als je de plant opeens veel water geeft heb je grote kans dat de grond dichtslaat en er geen zuurstof meer in de grond kan komen. Dit in combinatie met de warmte maakt dat de wortels als het ware gekookt worden en daar kan je plant echt niet tegen.
Het is niet helemaal een antwoord op je vraag want nu heb je nog geen namen van Fuchsia's. Je zou het aan diegene van wie je een stekje kreeg of waar je er een kocht kunnen vragen wat de plant bij hem/haar doet tijdens warme dagen. Het is eigenlijk een kwestie van proberen en goed opletten wat de plant doet.
Hopelijk heb je er toch iets aan.
M.vr.gr. Ron.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?