verwarrende gegevens over fuchsia's

• ingrid

hoi,

ik heb verschillende fuchsia's besteld via de website van gommerts.

nu ben ik bezig om gegevens van deze fuchsia's op te zoeken, dit werk ik zelf uit in een schema zodat ik alle gegevens kan uitprinten en dan bij de hand heb.

ik kijk altijd op verschillende site's voor gegevens van fuchsia's en nu ben ik het volgende tegen gekomen:

fuchsia buttercup: op de ene site staat dat het een opgaande fuchsia is en op een andere site staat dat het een half hanger is.

wie weet wat nu het juiste is?

• Sigrid

Hallo Ingrid, Het is inderdaat verwarrend of een fuchs opgaand of halfhanger is. Dit heeft te maken met het doorhangen van de takken van het gewicht van de bloemen of de stugheid van de takken zelf. De betrouwbaarste lijst op dit moment is de CI-lijst van de NKvF, deze kan je gratis downloden van de site. Ga op de homepage naar "zoeken' daar staat Cultivar Inventarislijst 2007.

Sigrid.

• Henk M

Ingrid,

Op de fuchsia cd-rom van de NKVF staat vermeld dat de fuchsia “Buttercup” een halfhanger is die normaal vertakt. Dus daar kun je vanuit gaan. Misschien ook nog belangrijk om te vermelden is dat deze fuchsia slecht bestand is tegen de hitte. De bloei is matig tot normaal in de schaduw. Ik heb de site van Gommer even bekeken en daar staat het dus fout vermeld v.w.b. de groeiwijze. Zou eigenlijk niet mogen voorkomen bij een fuchsia kwekerij van niveau maar helaas dus toch.

Gr. Henk M.