rare plekken op bladeren

• ingrid

hoi,

ik heb een fuchsia van vorig jaar over gehouden, maar wat me opvalt is dat de bladeren omkrullen en aan de uiteinden van de bladeren de puntjes steeds donkerder worden (het lijkt wel of ze afgevreten zijn).

wie o wie weet wat er aan de hand is met mijn fuchsia?

ik heb meerdere fuchsia's bij elkaar staan en die hebben dat dus niet

groetjes ingrid

• Henk M

Ingrid,

Dan moet je de hele plant toch eens goed nakijken want ik denk dat er ongenode gasten bezig zijn met je fuchsia. Het is moeilijk om te zeggen wat het precies is en daarom moet je de plant even bespuiten met een insecticide. Tevens direct de potkluit even goed nakijken op larven van de taxuskever omdat je schrijft over afgevreten blad. Is de gehele plant aangetast zou je hem evt. nog terug kunnen snoeien. In elk geval het aangetaste blad verwijderen.

Gr. Henk M.

• ingrid

hoi,

wat betreft dat aanvreten, dat is het dus niet.

ik heb de bladeren nog eens goed bekeken en ze worden vanaf de puntjes eerst lichtbruin en dan steeds donkerder bruin en steeds verder over het blad.

wie heeft een idee wat dit zou kunnen zijn?

• Henk M

Ingrid,

Zonder duidelijke foto is het heel moeilijk om te zeggen wat het is. De plant gewoon goed terugsnoeien, verpotten en bespuiten is de beste optie zoals ik je al eerder schreef. Als de plant verder gezond is loopt hij gewoon weer uit, het is nog maar februari dus dat komt wel goed.

Gr. Henk M.