gezocht hangpotten voor fuchsia's

• mieke deley

Ik beb op zoek naar goede potten voor mijn hangfuchsia's.

Waar kan ik die vinden?

mieke

• Ron

Hallo Mieke,

Ik weet niet waar je woont, maar omdat ik met mijn Fuchsia hobby aan het minderen ben heb ik 10 hangpotten over. Als je in de buurt van Zeeuws-Vlaanderen mocht wonen mag je ze voor een zacht prijsje overnemen. Als je interesse hebt mail dan naar mijn prive adres. Dan leg ik je uit wat voor een soort potten het zijn.

Verder heb je in elk redelijk goed tuincentrum tegenwoordig een ruime keuze uit hangpotten voor Fuchsia's en hanging baskets.

Er zijn ook speciale hangpotten met een soort dubbele boden. Deze zijn meestal donkergroen maar ook in andere kleuren. Deze potten helpen om de plant niet met zijn voeten in het water te laten staan en ook niet helemaal laten uitdrogen. Helaas weet ik de naam van deze potten niet meer. Ze zijn via het internet te koop. Ik weet dat er al eens iets op dit forum heeft gestaan over deze potten maar ik kon het zo snel niet vinden.

Misschien dat iemand het zich herinnerd en je de naam kan geven.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten Ron.

• Goof

Bij ieder tuincentrum ziijn ze wel te koop,ook bij fuchsia en plnten kwekerij Sijmens polderstraat sprundel ook die heeft goede hangpotten.

Goof.

• GJ57

Ik lees je berichten altijd met veel interesse en lees nu dat je aan het minderen bent? Doktersadvies of gewoon teveel van onze favoriete planten :-)

• henk

Hallo Mieke.

De Hang potten die Ron bedoelt zijn van technoplant.

even googlen en hupsake voor de bakker.

Verder nog veel succes met je hobby, al komt het eind van de fuchsia eizoen eraan en denken we alweer aan de winterberging en maken dan ook alvast de voorbereidingen hiervoor.

Groetjes Henk K

• Ron

Hallo GJ57,

Eigenlijk is het een combinatie van omstandigheden waarom ik aan het minderen ben. Ik had veel oudere planten en meerdere dubbel. Ik heb de beste uitgezocht en die houd ik de winter over. De rest heb ik gestekt en die gaan als stek de winter door. De oude planten houd ik nog achter de hand (voor in geval van nood) en gaan wel in de winterberging maar ik wil volgend jaar helemaal met nieuw materiaal beginnen, zeker de hangers. Dat was al de helft minder hangplanten.

Dan heb ik dit rampjaar een spint ontploffing gehad en dat heeft het aantal planten ook uitgedund. Dat scheelde ook weer een paar planten.

Ik had ook een deel van de tuin van mijn buren tot mijn beschikking, maar doordat zij zijn verhuisd heb ik minder ruimte voor mijn planten.

Dan ben ik vanwege persoonlijke omstandigheden meer gaan werken, van 32 naar 40 uur, dus die dag meer werken kan ik ook niet aan mijn planten besteden.

Ik denk dat ik van de 150 planten dit jaar nog 70 planten overhoud voor volgend jaar dus vandaar dat ik potten over heb.

En als ik eerlijk ben, was het wel erg veel aan het worden hoor. Je kent het wel, van elke soort wil je een stekje. Maar stekje worden groot enz. enz.

Zo zie je maar een combinatie van omstandigheden dus.

Bedankt voor je belangstelling,

Groeten Ron.