insulinde met knopafval

• jasmon

Hallo,

Ik ben een beginner en moet nog een hoop leren over fuchsia's maar vind ze de moeite waard. Ze zijn zo mooi.

Deze zomer heb ik ongeveer 45 fuchsia stekken gekregen en deze zijn op een enkeling na goed aangeslagen. Ik heb ook 2 stekjes van de insulinde. Deze zijn al aardige planten met hele kleine bloemknopjes die helaas afvallen. Er is er nog geen 1 uitgekomen. Kunnen iemand mij vertellen wat hier van de oorzaak kan zijn?

Jasmon

• Ron

Hallo Jasmon,

Fuchsia ‘Insulinde’ is een kruising tussen ‘Göttingen’ en F. venusta. ‘Göttingen’ is een Triphylla hybride, d.w.z. dat de spicies F. triphylla er is ingekruist. Van deze soort is bekend dat ze veel zon en licht nodig heben. Iets wat we deze zomer niet echt veel gehad hebben. Dat zou al een reden kunnen zijn.

Van F. venusta weet ik niets, dus daar ken ik de eigenschappen niet van. Deze zou je eventueel op kunnen zoeken via Google.

Mijn ervaring met ‘Insulinde’ is dat het een plant is die moeilijk knoppen maakt en laat bloeit. Hij heeft dit jaar bij mij ook nog niet gebloeit maar hij heeft wel een paar knoppen. Ook het water geven is een zaak van opletten, als je te veel geeft laat de plant ook zijn knoppen vallen dus dat zou ook een reden kunnen zijn.

Hopelijk heb je hier iets aan,

Succes ermee!!!

Groeten Ron.

• jasmon

Ron,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat insulinde niet zo'n makkelijke fuchsia is voor een beginner? Aan de andere kant is dat ook wel weer een uitdaging. Op internet kan ik ook niet zo heel veel vinden over de ouders. Ik ga in ieder geval mijn best doen ze de winter door te helpen. Voorlopig groeien ze heel goed, alleen zonder bloemen. Ander vraagje: moeten ze gesnoeid worden en wanneer kan ik dat het beste doen?

Groeten,

Jasmon

• Ron

Hoi Jasmon,