bontbladige fuchsia

• Henk M.

Hallo Ingrid en Ron,

Dat is nou het leuke van dit fuchsiaforum. Wat voor de èèn een vraag is, is voor de ander een weet en omgekeerd ook natuurlijk. En zo leer je iedere keer weer wat bij betreffende de fuchsiahobby. Het blijft boeien ondanks zo nu en dan wat tegenslagen.

Gr. Henk M.

• Peter

Hallo allemaal,

het is zeker de ANJO ik heb hem zelf al een paar jaar.

Goede bloeier. Makkelijke te stekken vind ik.

• Shaka

Ik ga er altijd van uit,dat bontbladige planten eerder in de schaduw moeten staan of weinig zon krijgen,dan in de volle zon.

Het is ook zo met bontbladige kamerplanten.Die mogen ook niet in de zon staan,want dan “verliezen” ze het bonte blad,en worden gewoon groen bladig.

Groetjes

Aukje

• Pol

Ik zelf ben wel een liefhebber van Fuchsia's met geel/groene bladeren. Zo heb ik “Joke van Gosselaar”. Wel een leuke, frisse plant. De bladeren lijken wat op die van “Anjo”

Misschien dat ik deze “Anjo” ook wel ga aanschaffen.

Welke Fuchsia's hebben nog meer van dit geel/groen blad?

• Ron

Hoi Pol,

Om er maar enkele van de vele te noemen:

- ‘Golden Swingtime’ (heeft groen blad met kleine gele randen),

- ‘Golden Marinka’ (heeft groen met gele randen maar sommige bladeren zijn helemaal geel. Geen blad is hetzelfde, erg mooie hanger),

- ‘Autumnale’ of ‘Burning Bush’ (heeft geel, rood en goudachtig blad),

- ‘Golden Amethyst’ (heeft helemaal geel blad),

- ‘Genii’ (heeft geel jong blad wat later lichtgroen wordt, winterhard ),

- ‘Golden Border Queen’ (heeft fel geel blad),

- ‘Firecracker’ (heeft groen blad met witroze randen/vlekken, Tryphilla soort),

- ‘Golden Runner’ (heeft groen, geel en creme gevlekt blad),

- ‘Golden Margaret Roe’ (heeft creme met groen gevlekt blad),

- ‘Tom West’ (heeft grijsgroen met roze en wit blad, mooie halfhanger),

- ‘Annabel’ (heeft licht groen blad, mooie dubbele witte halfhanger en redelijk winterhard).

Zo zie je maar, er zijn er genoeg in allerlei vormen en soorten. Kijk eens in diverse inventarissen en Fuchsiaboeken daar kom je ze zeker tegen.

Zie je Variegatad voor een naam en/of Variegata achter een naam staan, betekent dat dat het een bonte soort is.

Groeten Ron.