filmpjes

• henk

mischien wel leuk om te kijken,op youtube

filmjes en foto`s over de fuchsia

typ fuchsia-video-zoeken

• Henk M.

Henk,

Heb even gekeken op youtube en alvast wat fimpjes bekeken. Bedankt voor de tip!

Gr. Henk M.

• michel

Hallo ik heb een vraag waar komt spint vandaan?

Spint bestrijden weet ik wel maar waar komen ze vandaan

Groeten Michel

• Ron

Hallo Michel,

Volgens mij komt spint mee met planten die aangetast zijn en die je ergens anders vandaan haalt en bij je eigen planten zet. Spint kan zich met behulp van de wind van plant naar plant verplaatsen. Zeker wanneer het warm en zeer vochtig is gedijt dit ongedierte goed. Ik heb dit jaar een Spint infectie in mijn planten en kan je zeggen dat mijn hele seizoen naar de vaantjes is. Echt rampzalig. Hopelijk zijn ze dood voor mijn planten de winterberging in gaan anders zit ik er volgend jaar misschien weer mee. Ik ben ze nu aan het behandelen met Masai, wat me aangeraden is door iemand op dit forum. Welk middel gebruik jij?

Groeten Ron.

• Henk M.

Hallo Michel,

Dat is altijd de vraag, waar komt het weg. Zullen we wel nooit achter komen denk ik. Verbaas me er ook altijd over als je b.v. een invasie van bladluizen hebt, waar komen ze zo snel en zo massaal vandaan! Vorig jaar had ik heel veel last van schild en dopluizen vooral op mijn Japanse esdoorns. Geen middel was afdoende, ze bleven komen, het gehele seizoen door. Dit jaar echter nog geen dop of schiltluis kunnen ontdekken. Dan vraag je je idd af waar dat ongedierte weg komt en waarom het ene jaar wel en het andere jaar niet. En zo gaat het ook met spint, je weet niet waar ze wegkomen maar bij langdurig heet weer zijn ze er wel ineens.

En de ene plant laten ze met rust en een andere plant wordt massaal aangevallen door dat ongedierte. Heb dus eigenlijk geen juist antwoord op je vraag waar ze wegkomen.

Gr. Henk M.

• michel

Hallo ron bedankt voor je reaktie, ik spuit ook met massai en doe afwisselen met mavrik groetjes michel