Hallo mensen,
Dit jaar is voor mij een heel slecht Fuchsia jaar. Ik heb al diverse vragen op dit forum gezet omdat ik problemen had met mijn planten. Nu is het zelfs zo gek geworden dat van de 50 planten die ik heb er bij 30 de bladeren afvallen en er kale stokjes met wat bloemknopjes overblijven. Dit allemaal op heel korte tijd. De laatste 2 weken is helemaal verschrikkelijk geweest, ik heb zelfs al een paar planten terug gesnoeid voor de winterberging, iets wat ik normaal pas eind oktober doe. De planten staan niet te nat of te droog, hebben geen beestjes (een beetje witte vlieg) en krijgen dezelfde behandeling als voor gaande jaren. Al mijn hangers zijn er al aan voor de moeite en zelfs mijn Beacon Rosa, wat normaal toch een vrij sterke plant is heb ik al moeten snoeien. Wat kan ik nu het beste doen? De planten verpotten en weer laten uitlopen of ze nu maar uit de pot halen en in de turf in de vriezer steken? Ik ben bang dat als ik dit laatste doe ik volgend jaar geen plant meer over heb. Volgens mij zijn mijn planten ziek of aangetast door iets en als ik ze nu nog een keer kan laten uitlopen kan ik misschien nog stekken nemen en die de winter door helpen zodat ik volgend jaar weer nieuwe planten heb.
Graag jullie tips en advies,
Groeten Ron.