Ik wil veel stekken,maar heb alleen ruimte op een zolder die niet licht genoeg is.Heb je hier speciale lampen voor en welke zijn dit.
Hoi Ron,
wat het beste is weet ik niet maar zo doe ik het:
ik heb het al jaren ingesteld op 07:00u in en 00:00u uit.Dit voor de jonge stekken. De bodem en achterzijde zijn bekleed met “witte”polystreen plaatjes voor het licht effect en natuurlijk voor de warmte.
En dit werkt bij mij al jaren zeer goed. Ik stek namelijk in de garage waar maar heel weinig daglicht is.
groetjes Peter
Hallo Peter,
Dus als ik het goed begrijp branden de lampen 13 uur achter elkaar, zonder tussenperioden. Hoeveel lampen heb je ongeveer nodig per vierkante meter? Hoe groot is de afstand van de lampen naar de plantjes/stekken?? Is dit geen duure bezigheid?? Want juist in de periode dat de lampen bij jou uit zijn (van 00.00 t/m 07.00) kan het erg koud worden en zal je de ruimte moeten gaan verwarmen. Als de lampen branden is de temperatuur dan voldoende of maakt dit geen verschil en moet je met de lampen aan ook verwarmen? Wat een vragen hè? Ik heb al jaren Fuchsia's maar heb nog nooit met lampen gewerkt vandaar al mijn vragen.
Groeten en bedankt voor de reactie.
Ron.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?