Informatie gezocht

• Shaka

Ik zoek nog informatie over drie fuchsia's.Ik heb deze van een vriendin gekregen.

Ik heb overal gezocht,ook op de CD van de NKvF,maar kan ze op één of andere manier niet vinden.

1:Irene van Druten groeiwijze en standplaats

2:Ernie groeiwijze en standplaats

3:F.Plectrantus groeiwijze en standplaats

Ik hoop dat de namen kloppen.

Aukje

• Ron

Hoi Aukje,

Over Irene van Druten:

Misschien bedoel je Fuchsia Wilma van Druten? Wilma van Druten is de partner van dhr. Waldenmaier en de plant is een kruising uitgevoerd door T. Koerts. Dhr. Waldenmaier heeft de plant met zichzelf gekruist en daaruit Herps Martina gewonnen. Over Irene van Druten kon ik ook niets vinden.

Over Ernie:

Op de site www.ideboda.nl staat een hele pagina over Ernie. De maakster van de site schrijft dat ze ook niet veel over de plant weet. Er staan ook diverse foto's op deze pagina.

Over F.plectrantus:

Hier kon ik ook niets over vinden, maar als je het ingeeft bij Google vraagt de zoekmachine of je misschien F. plectranthus (met tHus op het eind) zoekt en dan krijg je wel wat hits. Volgens mijn geringe kennis van de Franse taal is het geen Fuchsia, maar een plant die bekend is onder de naam Indian Borage of Cuban Oragano. Geef het eens in bij Google want misschien is jouw kennis van het Frans beter dan de mijne.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten Ron

• Ron

Hoi Aukje,

Nog even over F. plectranthus: Ik heb nog even zitten zoeken op google en voor zo ver ik het begrijp is het een soort mint achtige plant met medicinale kracht. Hij lijkt heel veel op de Coleus soorten (de siernetels)

Succes met het zoeken

Groeten Ron,

• Ron

Hoi Aukje,

Ik heb nog even verder gezocht en ben wel een Fuchsia “Irene van Zoeren” tegen gekomen. Misschien is dit de plant die je zoekt. Hij staat zo beschreven in de NKvF lijst: ‘'Irene van Zoeren’ NKF:2620 Foto: D-563 ~ BEIJE NLD 1989 ~ (`Leonora'x(`Fiery Spider'x`Cyndy Robyn'))x(`Rika'x`Leonora') ~ Bloem: halfdubbel, middelgroot; T wit, S roze, C purpermauve. Bijz.: halfhanger; milde bloei.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten Ron.

• Shaka

Hallo Ron,

Ik ben blij met al je informatie.Ik heb je nogal wat werk bezorgt.

Ik begrijp uit je schrijven dat de Plectranthus dus geen fuchsia is?

Ik ken geen Frans (behalve mijn man die zo heet)dus ik kan de informatie niet lezen.

Maar ik denk dat het inderdaad een soort siernetel is aan het blad te zien.Het is donker groen gebobbeld met donker rode/paarse nerven,en donkerode/paarse steel.

Ik denk dat de van Druten misschien toch de Wilma is,want het is een struik en geen hanger.Het is een kast van een plant.Ik heb nog een Wilma van Druten ik zal deze daarmee vergelijken,maar die heeft een andere standplaats,en dan wil er nog weleens verschil inzitten.

En ik zal even op de site van Ernie kijken.

Nogmaals hartelijk dank voor de moeite die je genomen hebt.

groetjes

Aukje

• Ron

Hoi Aukje,

Het is graag gedaan. Als ik vragen als die van jou zie word ik altijd nieuwsgierig en wil ik weten hoe het zit. Vandaar dat ik ben gaan zoeken. En met een systeem als Google kan het eigenlijk niet misgaan.

Groeten Ron.

• Ron

Hoi Aukje,

Wanneer je bij Google Plectranthus coleoides ingeeft en dan het balkje afbeeldingen zoeken aanklikt, krijg je een heleboel foto's van de plectranthus soorten te zien. Misschien zit die van jou er ook bij en kan je jou plant de goede “achternaam” geven.

Succes ermee!!!

Groetjes Ron.

• Shaka

Hai Ron,

Ik ga even zien.Ik ben toch wel nieuwsgierig geworden.

Groetjes

Aukje

• Shaka

Ik heb hem gevonden het is de Plectranthus NICO.

Ik zal zien of ik de foto hier geplaatst krijg,want ik ben er niet een ster in.

• Ron

Hoi Aukje,

Mag ik vragen via welke site je de foto geplaatst hebt? Ik heb al een paar keer via photobucket geprobeerd en dat gaat wel, maar je krijgt niet meteen de foto op het forum, maar een hele beschrijving die je dan moet aanklikken. (zie vraag over bloemen van Swingtime) Bij deze site kan je kiezen uit 4 blakjes met de fotocode, misschien heb ik net die keren het verkeerde gepakt. Kun je mij in het kort vertellen hoe jij het gedaan hebt?

Alvast bedankt en gefeliciteerd met het vinden van de juiste Plectranthus naam!!!

Groeten Ron.