Planten Mest

• Henk

Hallo Mensen collega's.

Ik heb van een bloemen liefhebber gekregen planten mest en hij zegt dat je die voor de Fuchsia's kunt gebruiken.

Het is 28-14-14.

Dit omdat hij mijn bloemenpracht (plm 40 soorten) zag hangen naast mijn woning.

Nou ik ken aleen 10-52-10 en 20-20-20.

Wie kan mij wat vertellen over deze meststof voordat ik het gebruik en alles de mist ingaat.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes

Henk K

• Goof

28-14-14 lijkt mij teveel stikstof, de andere twee zou wel kunnen.

Goof

• Henk

Oke Goof.

Bedankt dus weg ermee voordat ik het gebruik en mijn planten naar de knoppen gaan.

Ik ga dan gewoon verder met 20-20-20 en 10-52-10.

Nogmaals

bedankt.

gr Henk K

• Henk M.

Hoezo weg ermee? De meststof NPK 28-14-14 is de meststof voor in het voorjaar.

Als een stek of opgepotte fuchsia voldoende wortels heeft gezet na bemest te zijn met NPK 10-52-10 wordt vaak 28-14-14 enkele keren toegepast om de plant sneller te laten groeien door de hogere stikstofwaarde in die mest. Maar alleen in het voorjaar, het heeft nou geen zin meer. Je gebruikt momenteel die andere meststoffen en die voldoen in deze periode. Als je nu bewortelde stek zou hebben staan en nog wat extra stikstof zou willen toevoegen zou je zelfs nu nog 28-14-14 kunnen toedienen voor een snellere groei! (dit even als voorbeeld)

Dus niet weggooien maar gewoon volgend voorjaar gebruiken. Het is een veelgebruikte meststof in de fuchsiawereld.

Henk M.

• Henk

Hoi Henk

Oke prima en dank voor je info.Weer wat geleerd.

Dus alleen gebruiken in het voorjaar.

Ik zal het netjes wegzetten.

nogmaals bedankt.

Gr Henk K.