ook schade door plotselinge wind

• Pol

Toen ik vanmiddag thuiskwam van het werk trof ik bij mij ook beschadigde fuchsia's aan. Dit is door de onverwachte plotselinge wind gekomen. Telkens harde windstoten.

Mijn mooie Florence Mary Abbott heb ik maar in de container gegooid. Daar was een plantenbak bovenop gevallen. Nog slechts een paar takken aan de zijkant over. Verder nog schade aan 4 andere. Maar die kan ik misschien door wat bij te snoeien nog in model brengen.

Zal volgend jaar wel weer een nieuwe Florence Mary Abbott stek aanschaffen.

Elk jaar raken er bij mij wel een paar beschadigd door wind, ballen etc.

Jammer, maar ja…. er zijn ergere dingen in het leven moet je maar denken.

• Peter

Hoi Pol.

ik weet niet hoe lang je al fuchsia's hebt. Maar dit gebeurt ieder jaar wel, dit is mijn ervaring de laatste 20 jaar.Kan ook evt. met hagel dit is nog erger. Alleen met ballen niet. Mijn kinderen mochten niet in de buurt komen van onze fuchsia's. Lijkt streng maar ik ben dus een fuchsia liefhebber. Je schreef dat je een plant weggegooit had. Ik weet niet of dit zo slim is. Ze springen altijd wel weer uit en dan heb je weer stekmatriaal voor volgend jaar.

Weggooien kan altijd nog.Denk ik. Maar het komt allemaal weer goed.

Bij mij is ook een plant half afgeknapt (Paula) doordat een andere er opviel.

Een beetje bij snoeien en het springt weer uit.

Gewoon volhouden.

groetjes Peter

• Pol

Ik heb al zo'n 12 jaar Fuchsia's.

In het gedeelte van de tuin waar de fuchsia's staan mag ook niet met de bal worden gespeeld. Maar er is wel eens een bal van andere mensen van de straat over de schutting/muur gevlogen, en pal boven op de planten gekomen.

En dat weggooien : meestal doe ik dat ook niet maar ik kon er in dit geval niet veel mee. De takken waren vlak boven de grond afgebroken. En eer je weer een beetje plant heb is het najaar. Dan koop ik liever een stekje in het nieuwe voorjaar. Scheelt dan weer ruimte in winterberging.

Maar goed dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik heb nog genoeg mooie fuchsia's over hoor. Dat zit wel goed.

• Ron

Hallo,

Ik heb net hetzelfde meegemaakt. Ik kom thuis van het werk en mijn gote hangpot met Marinka is naar beneden gekomen. Precies op 3 zaailingen van dit jaar welke net op het punt stonden te gaan bloeien. Hier kijk ik al van vorige jaar november naar uit en nu gebeurd er dit. Echt balen!!!

Waarschijnlijk heeft het plastieke ophang systeem door het slingeren het begeven. Maar hoe kan je dit nou tegen gaan? Heeft iemand hier iets op gevonden?? Graag jullie ervaringen met dit soort potten en hun ophangsysteem.

Groeten Ron.

• ingrid

ik heb vorig jaar ijzeren potten met een ketting er aan gekocht, ideaal

je moet ze natuurlijk niet laten hangen anders gaan ze roesten.

en bovendien vind ik het ook mooier staan dan die plastic potten

• Henk

Hallo.

Ik heb aangeschaft de nieuwe potten van Techno plant.Bij een kweker in Vorden/wichmond Zowel hang potten als bakken.

Trouwens een mooi systeem met die waterreservoirs.

Die hebben minder invloed op het weer en degelijk.

Ik gebruik ze nu voor de 2e jaar en alles is nog in perfecte staat.

Misschien is dat wordt om te gebruiken.

Groetjes Henk K.

• Ron

Hoi Henk,

Het systeem wat jij noemt ken ik niet. Kan je me hiervan een e-mail adres geven??Dan kan ik dit eens nakijken op een site. Misschien is het beter om het naar mijn huis adres te mailen, i.v.m. reclame op dit forum. Gewoon even het info balkje naast mijn naam aanklikken en je hebt mijn e-mailadres. Alvast bedankt!!!

Groeten Ron.