verplanten

• ingrid

ik heb al mijn fuchsia stekken in het voorjaar verplant (ongeveer in april).

het zijn nu al mooie planten en in de meeste fuchsia's zitten al knoppen.

bij de meeste fuchsia's zie ik de wortels aan de onderkant van de pot naar buiten komen, moet ik de nu weer gaan verplanten of kan ik ze dit jaar in deze pot laten staan?

• Goof

als de potten groot genoeg zijn kun je ze laten staan,anders moet je ze verpotten.

Goof.

• Henk M.

Ingrid,

Ik neem aan dat je fuchsia's niet in al te grote potten staan aangezien de wortels nu al door de potgaten naar buiten komen. Maar de ene fuchsia zet meer wortels aan dan de andere. Een fuchsia kan in een kleine pot blijven staan en zal groeien en bloeien maar de wortels zoeken hun eigen weg dus door de potgaten. Gaat de wortelgroei je te snel, kun je evt. de te lang geworden wortels wat inkorten. Een gezonde fuchsia heeft genoeg fijne haarwortels en groeit en bloeit gewoon door. Maar je kunt ze natuurlijk ook in een groter pot zetten, liefst 2 maten groter anders kun je over 2 maand weer verpotten. Maar als de huidige potten qua verhouding goed bij de plant passen zou ik alleen de te lange wortels wat bijsnoeien en kunnen ze dit seizoen in hun oude pot blijven staan.

Gr. Henk M.