Misterie

• Shaka

Het is niet een vraag,maar ik vraag me af of jullie er ook last van hebben.

Het volgende.Ik loop iedere dag een paar maal bij mijn fuchsia's langs of er iets aan de hand is,en of het goed gaat.Nu is mij al een paar keer opgevallen,dat er naamkaartjes met informatie uit mijn fuchsia's op de grond lagen.

Ik in de veronderstelling,dat ik het zelf misschien gedaan had,en ze er per ongeluk vergeten was ze weer terug te plaatsen.

Je begint toch op het laatst aan jezelf te twijfelen.Maar het misterie is inmiddels opgelost.Het zijn de mussen die met grote getale onder onze dakpannen huizen.

Die schijnen het leuk en interessant te vinden om alle keren de kaartjes eruit te halen.

Nu is het voor mij soms een probleem,dat ik niet meer weet wie wie is.

Ik denk,dat ik nu straks maar een platte grond moet maken waar wat staat.

De optie om ze aan de fuchsia te binden gaat niet helemaal op,want ik heb ze ook bij de stekken in staan en die zijn te teer om ze eraan vast te binden.

Of wel heb je geen last van ziektes of ongedierte helpen de vogels je wel aan een probleem.

groetjes

Aukje

• Henk M.

Aukje ,

Dat is inderdaad een probleem dat je niet meer weet met welke fuchsia je van doen hebt met “dank” aan die mussen. Vreemde zaak dat ze die labels eruit halen. Om ervoor te zorgen dat er bij mij niks wordt verwisseld boor ik in elke fuchsiapot een klein gaatje vlakbij de potrand. In de labels zit meestal ook een gaatje en met een dun geplastificeerd draadje verbind ik de naamlabel aan de pot.

Nooit meer twijfel wie wie is en bij verpotten naar een grotere pot het kaartje met draad en al mee verhuizen. Eenvoudig doch doeltreffend en natuurlijk in jouw geval “musbestendig”! Maar een beetje leven in de tuin lijkt me eigenlijk ook wel leuk, bij mij in de tuin zie je heel sporadisch een mus, wel veel kraaien die tussen de planten struinen naar nestmateriaal en nogal eens wat vernielen aan de planten.

Naamstickers pikten ze ook wel eens uit de grond maar dat is voorbij nu ze vastzitten aan de pot. Dus het proberen waard dunkt me.

• Shaka

Dat is een goede oplossing van die gaatjes in de pot en daar de label aan.

Dank je wel voor de tip.

groetjes

Aukje