nieuw blad fuchsia krult om

• mariet

bij enkele van mijn fuchsias krult het nieuwe jonge blad om, wie weet waar dit door komt?

• Henk M.

Bekijk dat gekrulde blad eens goed aan de onder en bovenkant of je misschien iets van ongedierte kunt ontdekken, Kan best mogelijk zijn dat èèn of ander schadelijk insect het jonge blad aantast. Indien aaanwezig evt. een bestrijdingsmiddel gebruiken.

Gr. Henk M.

• J.T.Roffel

Hallo Magriet ik had (heb) ook last van dat probleem je moet eens kijken of er zwarte vliegjes in je potgrond zitten (varenrouwvliegjes)minder water geven en geen organischemest helpt je dan al een eind op weg je kunt ze ook op een biologische manier bestrijden.

• Shaka

Ik had hier ook last van bij enkele planten.Je kunt ze haast niet zien,maar het zijn miniscuul kleine insecten.Ik heb de planten gespoten met een eco-logisch middel.

Het heeft bij mij geholpen.

• Jan

Hallo Mariet,

Wanneer je van je fuchsia's een hobby wil maken, dan is het belangrijk om je te verdiepen in het verzorgen van fuchsia's, waaronder ook de bestrijding van insecten hoort. Er is veel te vinden op het internet, er zijn planty sites die iets vertellen wat de belagers zijn van fuchsia's. In jou geval denk ik aan bladluizen, dus kijk onder het blad. Die zijn goed te zien. Of je het biologisch of chemisch wil bestrijden is aan jou.

Ik noem enkele belagers: bonespintmijt, cicaden, taxuskever, wantsen etc.

Wanneer je zoekt op Google dan zie je hoe ze eruit zien en wat je er tegen kunt doen. Wil je, je, serieus verdiepen in fuchsia's, dan raad ik je aan om lid te worden van een Fuchsiavereniging, daar is alle kennis aanwezig!

Met groeten Jan