rood blad

• Ron

Hoi Shaka,

Je hebt gelijk, dat is verschrikkelijk. Doe je zelf zo veel moeite (met plezier, dat wel) en dan komt een ander het verzieken. Ze nemen ook altijd de mooiste stekken van je plant, dat is mij ook al opgevallen. Dan blijf je achter met een scheve plant bijvoorbeeld. Gelukkig heb ik er hier in Zeeuwsch-Vlaanderen bijna geen last van. Men vraagt hier eerder om een stekje dan dat men het zo pakt. En zo hoort het toch?? Ik ben in ieder geval zo opgevoed door mijn ouders. Hoe dan ook….probeer je er niet te veel aan te ergeren want dat is niet goed voor je gezondheid. Succes verder!!!

Groeten Ron.

• Shaka

Dank jullie wel voor de reactie's.Ik laat mijn hobby ook niet vergallen door zulk soort volk.Mijn mooiste,en oudste planten houdt ik op een afgesloten binnen plaats.En de meest “gangbare” daar zet ik ieder jaar stekken van aan en die zet ik voor in de tuin.Mocht er weer eens één verdwijnen dan is de ramp niet zo erg.

• Ron

Hoi Shaka.

Om even terug te komen op het verkleuren van het blad van onze planten…

Ik merk bij mijn planten dat ze langzaam aan weer naar de normale kleur teruggaan. Is dat bij jou ook of heb je nog niets van verandering gezien??

Denk dat het bij mij aan de felle zon heeft gelegen en nu deze niet zo fel meer is kunnen de bladeren weer bijkomen zeg maar. Hopelijk wordt het niet weer ineens zo heel warm want ik vind dat mijn planten daar toch erg onder lijden. Ik probeer ze zo veel mogelijk af te schermen, maar de warmte alleen is vaak al te veel voor ze. Hoe dan ook ik hoop dat het een goed Fuchsia jaar wordt.

Groeten Ron.

• Shaka

Ja dat is bij mij ook zo.Ze kleuren langzaam weer naar groen toe,en de nieuwe blaadjes zijn gelijk groen.Dus ik denk de optie van u dat met de UV lamp erg overtuigend is.

Dus houdt het daar maar op.Ze hebben er in ieder geval geen schade van opgelopen.

Ook van mijn kant een fantastisch fuchsia jaar toegewenst,en dat de ziektes en ongenode gasten maar uit de planten mogen weg blijven.

groetjes

Aukje

• Ron

Hoi Shaka,

Gelukkig, toch nog iets positiefs om mee af te sluiten.

Groeten Ron.