welke plaats

• yulan

Goeiemiddag,

Heb van mijn oma een (oude?) fuchsia geërfd, deze stond bij haar in de schuur te overwinteren, heel erg droog, ik denk dat ze vergeten was dat de fuchsia daar nog stond. In iedergeval heb ik hem gekregen en hem bij mij thuis ook nog in de schuur gezet en lekker veel water gegeven. Ze begint nu uit te lopen en nu is mijn vraag waar ik haar moet zetten, in de zon of in de schaduw. Ze staat in een zinken emmer. Gr. Yulan.

• henk

Altijd mooi als je iets erft en in dit geval en fuchsia. Als de plant mooi uitloopt betekent dat dat de plant leeft dus dat is goed nieuws. Het beste is het om de plant voorlopig op een schaduwrijke plek te zetten waar wel voldoende licht is. Is de plant mooi uitgegroeid kun je een ietwat zonniger plekje kiezen en dan zien hoe de plant zich houdt t.o.v. zijn eerdere standplaats. Denk dat je dan wel kan zien waar deze fuchsia zich het beste op zijn plek voelt. Als je de naam van de fuchsia zou weten zou het makkelijker zijn om advies betr. zon of schaduw te geven. Nu is het een kwestie van uitproberen van de juiste plek.

Gr. Henk

• yulan

Wat leuk dat je zo vlug reageert. Ik zal haar in de schaduw zetten en dan maar kijken wat voor kleur bloemen eruit komen. Ben benieuwd of ik dan de soort kan bepalen, lijkt me wel erg moeilijk. Yulan.

• maria

Mocht er nog nachtvorst komen(je weet het maar nooit!!) dan moet je de plant die nacht even binnen zetten, anders bevriest het jonge blad!

Maria

• GJ57

En je kunt altijd een fototje plaatsen, krijg je absoluut reactie. Gewoon een van de plant als geheel en van een bloem wat dichterbij genomen.

Der zitten heel wat kenners op dit forum.

• Klaas

M,

Wat is de beste tijd om de fuchsia voor

de winter naar binnen te zetten??

Heb het wel geweten,maar ben de info.

helaas kwijt