Wanneer kan ik mijn Struikfuchsia verplaatsen?
Hallo,
Ook ik zou hem laten staan tot het voorjaar. Niet snoeien in het najaar, alleen de hele lange takken iets inkorten. Wel zou ik voor de eerste nachtvorst de grond aan de voet van de plant wat ophogen zodat je een soort heuveltje krijgt. Daarop een flink pak met bladeren die je kan vast zetten met takken en stokjes van ander snoei materiaal uit de tuin. Dan volgend voorjaar de plant eerst laten uitlopen en dan de plant uitgraven met een flinke kluit eraan. Het is belangrijk dat je niet te veel wortels beschadigd. Je kan de nieuwe plaats voorbewerken door de grond te bewerken en er wat gedroogde koemest of compost door te mengen. Je moet er ook voor zorgen dat je de plant op zijn nieuwe plaats even diep terug zet als voorheen. Misschien zelfs nog wat dieper zodat de takken die onder de grond komen te liggen ook weer uitlopers kunnen gaan vormen en je zo een vollere plant krijgt. Na het verplanten de plant goed water geven, en dit de eerste paar dagen blijven herhalen. Als je, na dit alles, ziet dat er weer leven in begint te komen kan je de plant terugsnoeien en later toppen. Succes ermee!!! Ron.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?