fuchsia snoeien

• Ine Vreuls

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik een fuchsia moet snoeien. Ik heb en paar planten die meer dan 10 jaar oud zijn en dit jaar moet ik er zelf zorg voor dragen dat ze gesnoeid de zolder opkunnen maar ik heb geen enkel idee hoe en wanneer ik moet snoeien . Graag advies

• frans

Ik ben vanmorgen naar de snoei- en stekdemonstratie van regio 29 geweest!Kijk op www.nkvf.nl en zoek naar de regio in jouw buurt.Wellicht hebben zij ook zo een dag en anders hebben ze ervaren liefhebbers die willen demonstreren.

Veel succes,Frans

• Ine Vreuls

bedankt, ik zal kijken of er iets in de buurt is.groetjes ine

• PRIK

de meeste mensen zijn bang om te snoeien.

zelf snoei ik in elk geval 2/3 deel terug.

wel probeer ik enkele ogen op het dit jaar verhoute hout te houden.

bij oudere planten die te groot worden zet ik de schaar erin en snoei ik hem terug op de maat die ik in de kas kwijt kan en wil.

zolang als je ogen (waar het blad aan de tak groeit) heb loopt de fuchsia toch wel uit.

• michel

op de eerste plaats moet de potgrond goed droog zijn anders gaan de gesnoeide takken bloedden,als je nog nooit gesnoeid heb zou ik dit doen tot op twee ogen om teleurstelling te voorkomen,meestel snoei ik mijn planten veel korter,dat is ook geen probleem want die plant loopt ook wel op slapende ogen uit die ervaring heb ik wel tijdens de winterberging een a twee maal het hout benevelen om uitdroging te voorkomen,een keer per maand een beetje water op de potgrond

veel sucses met de winterberging groetjes michel