Ik heb gehoord dat je jam en dergelijke kunt maken van fuchsiavruchtjes maar ik kan nergens recepten vinden. Wie o wie?
Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat ze in de landen waar fuchsia's in het wild groeien jam maken van de bessen.Maar ik denk dat we hier smakelijker fruit hebben om jam van te maken Ik zou er dan toch ander fruit bij doen,bv pruimen,om de smaakwat op te vijzelen,want fuchsiabessen smaken nogal flauw.En je hebt wel heel veel van die bessen nodig voor een potje jam!
.Een algemeen recept voor het maken van jam staat op de zak van geleisuiker.Gewoon uitproberen dus!Succes,
Maria
Je kunt inderdaad jam maken van fuchsiabessen, maar hou er rekening mee dat het hele waterige vruchten zijn. Je kunt het vergelijken met vlierbessen. Weinig smaak en veel water, dus er moet extra gebonden worden met opecta o.i.d.
Overigens werd in Zuid-Amerika door de indianen de fuchsia bes gedroogd, net zoiets als krenten of rozijnen. Dit was dan leeftocht voor onderweg.
Succes met jam maken.
Henk Hoefakker
Dank voor je goede suggesties Henk. Ik ga zeker jam ervan maken. Ook dat drogen wil ik wel eens proberen. En Maria, ik weet dat er ‘betere’ fruitsoorten zijn om jam van te maken maar daar gaat het mij niet om. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de smaak en vroeg me af of het meer gedaan wordt.
groet,
janke.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?